Vaevalt ma mingisugust auto- või parfüümireklaami nähes just seda toodet ostma torman. Auto või korteri ost ei ole puhtalt emotsiooni mõju. Kuigi ühe oma kunagistest autodest, jeebi, ostsin küll kiiresti ja läbimõtlemata vaid sellepärast, et masin oli oma väljalaskeaasta kohta soodsa hinnaga, proovisõit kulges viperusteta ja väljanägemine oli ka igati hea. Aga hiljem selgus ikkagi, et enne ostu oleks võinud seda autot lasta veidi rohkem spetsialistil uurida. Kuid see puudutas kasutatud, mitte reklaamitavaid uusi tooteid.

Seksistlik lähenemine

Olen päris suur autode ja tehnikahuviline. Selle ajakirja puhul mõtlesin, et kas peab ikka nii palju vahet tegema, milline auto on mõeldud meestele ja milline naistele ja kas on oluline teha eraldi autoajakirju naistele ja meestele. Nagunii reklaamitakse ja seletatakse ka nn meestele mõeldud autoajakirjades üksipulgi lahti, milline uus auto on turule tulnud ja mis on tema head ja vead.

Muidugi on see väljaandja ja tema rahakoti probleem, kas ta peab vajalikuks eraldi ka naistele tehnikaajakirja välja anda. Lugeja ei kaota ju midagi, vastupidi – turul on taas juures üks huvitav ja värviline klantsajakiri. Kui tahan, ostan; kui ei taha, jätan ostmata.

Suur või väike

Mulle isiklikult ei istu reklaamid ą la selle mudeli puhul on tegemist spetsiaalselt naistele mõeldud sõidukiga. See tekitab minus tunde, et kui väikeauto, siis kindlasti naiste oma, ja kui suur ning võimsa mootoriga masin, siis meestele? Ometi on vastupidiseid näited tänapäevasest autokasutusest võtta ju siitsamast lähedalt, Kesk-ja Lääne-Euroopast, kus järjest enam vahetavad ka mehed oma suure võimsa masina just väikeauto vastu. Ainsaks, aga oluliseks põhjenduseks, et sellele on suurlinnas lootust mingitki parkimiskohta leida.

Ise eelistan endiselt sõita suurema autoga, sest see on mugavam ning turvalisem ja Tallinn pole veel ka nii palju autodest ummistunud, et tingimata väike mudel tuleks muretseda.

Vähe uut

Ajakiri ise on aga ilus: heal paberil, värviline, selge kujundusega ja tuntud persoonidega. Mitte et tuntus oluline oleks, aga reeglina müüb tuntud inimese näitamisega igasuguseid tooteid paremini. Olgu siis tegu ajakirja või parfüümiga.

Huvitavat ajaviitelugemist leidsin ajakirjast persoonilugude näol küll, aga kardinaalselt midagi uut ma enda jaoks ei avastanud. Pean silmas kõiksuguseid tooteid ja muid vidinaid, mida ajakiri tutvustas.