Volkswageni üks “hitte”  Eesti turul, vägivaldse ja vapra berberi hõimu nime kandev maastur Touareg jõudis sellisesse ikka, et vajas uuenenud konkurentidega sammu pidamiseks hädasti värskendust. Touaregi võimekuse tõestamiseks ja tähelepanu saavutamiseks on VW teinud viimastel aastatel autoga mitmeid PR-trikke:  sõitnud maasturitega ümber maailma, roninud Tšiilis Andides 6081 meetri kõrgusele ning pannud Touaregi vedama endast 67 korda raskemat ehk 155 tonni kaaluvat reisilennukit Boeing 747. Sellised eksperimendid loovad autole vastupidava ja võimeka sõiduki maine, kuid autoostjaid meelitab ligi ikkagi uus toode.

“Uus” on äsja esitletud Touaregi kohta siiski palju öeldud. Pigem on tegemist värskendava iluravi ja eluea jooksul ilmnenud vigade parandusega. Kuigi tehas räägib koguni 2300 uuendusest, märkab vilunud pilk üksnes senisest suurema kroomraamiga iluvõret ja uudse kujuga laternaid. Touareg naeratab nüüd nagu uus VW Passat.  Maasturi austajaid erutab aga rohkem teadmine, et uuel Touaregil on senisest rikkalikum turva- ja mugavusvarustus ning varasemast võimsam V8 FSI bensiinimootor. Enamik neid  täiendusi on pärit sõsarmudelilt Audi Q7.

Jõudemonstratsioon Tuneesias

Selle demonstreerimiseks vedas VW ligi kuussada ajakirjanikku üle maailma Tuneesiasse poole päeva pikkusele proovisõidule. Ei tea, kas Aafrika põhjarannik valiti demonstratsioonilavaks seetõttu, et seal elavad touaregi hõimu mõned järeltulijad, või hoopis nimekaimust tee tõttu, mida araabia maades juuakse. Igatahes näitas riigivõim VW maasturite ja ajakirjanike vastu suurt lugupidamist, pannes teele jäävate asulate ja maanteede ristmikele turvama politseinikud. VW-märki kandvatel maasturitel oli seal eesõigus isegi siis, kui fooris põles punane tuli. Kohalike inimeste ees hakkas suisa piinlik. Ülikõrge automaksu tõttu on Touareg Tuneesias oluliselt suurem luksus kui Eestis.

Eesti liikluses ei ole Touaregi omanik  eelistatud seisuses, üksnes aukartus suure maasturi ees sunnib väiksemate autode juhte talle teed andma. Nooblite maasturite hulgas on Touaregi baashind üks madalamaid – 579 900 krooni. Enamik selle auto austajaid eelistab aga versiooni, mille hinnalipiku number läheneb miljonile kroonile või on sellest ülegi. Eelistatakse suurt diiselmootorit, õhkvedrustust ja rikkalikku mugavusvarustust. Selline varustuskomplekt on väga sobilik ja nauditav. Touaregi V10 diiselmootor (313 hj, 750 Nm)  paneb üle paari tonni kaaluva maasturi lippama nagu sportauto. Värskenduskuur lisas aga valikusse otse-pritsega V8-ottomootori, mis arendab võimsust 350 hobujõudu ning võimaldab autol vedada kuni 3,5-tonnist haagist. Kellel sellest veel vähe, siis teadmiseks, et suvel lisandub valikusse 450 “veohobusega” W12. Et sellist musklis lihasmassi seisma saada, loodi autole uus pidurisüsteem ABSplus. See pidavat vähendama pidurdusmaad libedal teekattel ning maastikusõidul viiendiku võrra. Et sõit ohutum ja mugavam oleks, saab nüüd lisaraha eest distantsitundliku kiirushoidiku, mis pidurdab automaatselt auto seisma, kui eessõitja pidurid põhja vajutab.

Kuigi enamik maasturi omanikke satub oma autoga väga harva maastikule müttama, ei ole küll seda hirmu, et Touareg teid seal hätta jätaks. Mudamülkas või paksus lumes/liivas lõppeb enne juhil mõistus kui Touaregil läbivusvõime. See kahlab muretult 58-sentimeetrises vees, vallutab 45-kraadiseid tõuse ja seisab sama nurga all ka kaldu. Abiks on õhkvedrustus, mis lubab keret vajadusel kõrgemaks tõsta. Volkswageni maasturi üheks suurimaks trumbiks ongi suurepärane kompromiss maastiku- ja maanteesõidu vahel.

Tehnika

Volkswagen Touareg

4,2 V8

•• Võimsus, kW (hj): 257 (350)   

•• Pöördemoment, Nm (p/min):

440 (3500)   

•• Suurim kiirus, km/h: 234

•• Kiirendus 0-100 km/h, s: 7,5       

•• Keskm. kütusekulu, l/100 km: 13,8

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm:                 4754/1928/1726

•• Telgede vahe, mm: 2855

•• Pagasiruumi maht, l:     555

•• Hind, krooni: 868 900 

Plussid

••     Ühtviisi võimekas maastikul ja maanteel

••     Ruumikas ja mugav salong

Miinused

••     Baasmudelitel napp põhivarustus