Tihtipeale punasest. Rohkem pole vaja mõeldagi. Ferrari uus unistuste auto 612 Scaglietti on selle teadmise ilmekaks näiteks.

Ferrari puhul selgineb pilt kiiresti isegi minusugusele autovõhikule. Kui taskus on tavapärasest vähegi rohkem raha – nii umbes 3,5 miljonit krooni –, siis võiks ka minust saada potentsiaalne Ferrari omanik. Võiks kihutada kiirusel kuni 315 kilomeetrit tunnis. Kiiruseni sada kilomeetrit tunnis kosuks sõiduk umbes nelja sekundiga. Hondaga ma seda endale lubada ei saa. See maksis muidugi ka pisut vähem.

Ferrari uus mudel on suur, mahutab neli täiskasvanut. Kõrvu paitab Bose’i helitehnika. Märkimisväärselt on suurendatud pagasiruumi, et autoomanik saaks näiteks golfi täisvarustuse ära mahutada.

Kohalik harrastusrallisõitja ja kiirete autode sõber Rain Rannala annab Ferrari uuele mudelile kiire hinnangu: “Tundub, et 612 Scaglietti on kiiremaid Ferrarisid üldse, kuuludes TOP10-sse. Tegemist on tõelise 2+2 ehk nelja täiskasvanu kohaga masinaga. Mugava inimese sportauto.”

Merekarbimustriga küljed

Kas tõesti on Ferrari järjekordselt ennast ületanud? Ferrari eelmine mudel 456M, üks maailma suurejoonelisemaid 2+2 kohaga kiirsõidukeid, on oma rolli järglasele loovutamas. Rannala sõnul on 612 Scagliettil eelmise mudeliga võrreldes mitu tugevust. “Kergem kere, sees on rohkem ruumi ja mootor on veelgi võimsam. Teisisõnu, tegemist on tõsiselt suure sportautoga,” märgib Rannala.

612 Scaglietti on väljanägemiselt eelmisest mudelist ehk eksootilisemgi. Ferrari uus meistriteos on nime saanud legendaarse sportautode vormija Sergio Scaglietti järgi.

Scaglietti on oma valdkonnas staar. Ta on mees, kes disainis maailma kaunemaid autosid 1950-ndatel ja 1960-ndatel. Merekarbimustriga kaunistatud külgedega, rohke alumiiniumi ja kvaliteetnahaga timmitud luksussõiduk 612 Scaglietti on austusavaldus talle.

Millal võime Eesti teedel seda silmailu vuramas näha? “Kardan, et Eesti jaoks jääb hind kalliks, sest kui inimene juba Ferrari ostab, siis arvestab sellega, et tegemist on sportautoga ning sportautole pole teoreetiliselt vaja nelja kohta,” spekuleerib Rannala. Samal ajal oli eelkäijal 456M-il samuti 2+2 kohta ning see osutus korralikuks hitiks.

Nii, et Ferrari uhiuus mudel on mõeldud eeskätt rikastele hulludele? “Eks ilmselt nendele, kes sõidavad Ferrariga iga päev,” vastab Rannala. Need, kes ostavad Ferrari endale pühapäevaautoks, hangivad juba kahekohalise masina, arvab ta.