MTV3 ja Sub TV eetris näidatud klipis jätab naine imiku veega täituvasse vanni. “Sõnum on lihtne: kliima soojenemine puudutab meid kõiki. Ka soomlasi,” kinnitab Greenpeace’i kampaaniajuht Kaisa Kosonen.

Samas ei kuulu imiku järelevalveta ohtlikku olukorda jätmise näitamine heade tavade hulka. Nii laekuski Soome reklaamieetika komisjonile klipi kohta kaks kaebust. Ning Greenpeace’ile tehti märkus. “Kuigi Greenpeace juhib tähelepanu olulisele asjale, on imiku selline eksponeerimine lubamatu,” kommenteerib reklaamieetika komisjoni sekretär Paloranta.

“Nüüd ei või isegi sümbolite keeles öelda, et inimesed surevad kliimamuutuste tõttu, kuna see pole pedagoogiline,” protestib Kosonen. Kuigi komisjon saab Paloranta sõnul pidevalt kaebusi “üle võlli käivate” reklaamide kohta, saavad need klipid harva nahutada: “Keskmine vaataja saab aru, kui asi on absurdiks keeratud. Kõnealune klipp seda polnud.” Reklaamieetika komisjoni  moodustavad Soome reklaamitööstuse esindajad.

Helsingin Sanomate põhjal: Mart Niineste

Greenpeace’i klipp:

http://www.greenpeace.org/finland/fi/vaalit-2007/video