Erinevate joonistustega kaunistatud kaartidele on välja mõeldud viis erinevat võluenergiat (iidsed maad, metsad, saared, mäed ja sood) ning kasutades nende jõudu ja mitmesuguseid olevusi (mäekollid, sõdalased, loomad, haldjad, piraadid, jne), tuleb saavutada võit vastase üle. Igal mängijal on 20 elu ning 60 kaardist komplekteeritud mängupakk. Samuti on ära määratud neli tsooni – pakis, käes ja laual olevad kaardid ning surnuaed.

ÕPETAB LASTELE VÕÕRKEELI. Ameerika matemaatikaprofessori Richard Garfield’i poolt 1993. aastal loodud Magic on haarav ja kaasakiskuv ning nõuab Eidermanni arvates piisavalt keskendumisvõimet. Käike peab oskama ette mõelda, kuid samas on vaja ka mänguõnne, et kaardid hästi kätte jookseksid. “Tõmbad iga käigu algul paki pealt ühe kaardi ja olukord laual muutub. Kaardid mõjutavad seda. Üks kaart ütleb näiteks, et hävita teine kaart ära või tõmba hoopis kolm kaarti juurde. Mõni kaart suudab kellegi ellu äratada või mõne looma näiteks lendama panna. Sinu kaardid peavad olema tugevad ja need ei tohi töötada üksteisele vastu. Kõige olulisem on saada olukord laual oma kontrolli alla,” räägib Eidermann.

“Selle mängu kõige olulisem väärtus on ana-lüüsivõime ja keeleoskuse arendamine. Laps pannakse mõtlema ja kuna eestikeelne juhend mängimiseks puudub, siis arendab see ka keeleoskust,” ütleb Eidermann ja räägib konkreetse loo, kus ema tuli töölt koju ja avastas poja koos sõbraga Magicut mängimas, sõnaraamatud kõrval lahti. Ja kui mõnest sõnast või reeglist ikka aru ei saadud, siis helistati veel kolmandale sõbrale ja küsiti temalt. “Pigem võiks vanemad kulutada selle raha Magicu peale kui lasta noortel tänavatel hulkuda või päevad läbi arvuti taga istuda.”

Nüüdseks peamiselt võistlustel kohtunikuna töötava Eidermanni sõnul moodustavad mängijad omaette kogukonna. Kaarte müüakse, ostetakse ja vahetatakse ning sõltuvalt kaardi tugevusest on neil välja kujunenud reaalne hind. Üks kaart võib maksta isegi kuni 700 krooni. Kuna erinevaid kaarte on 10 aasta jooksul välja lastud tuhandeid, siis muutub iga mäng kordumatuks.

KAARDIMÄNG JA POLIITIKA SEGUNENUD. Igal aastal annavad tootjad välja uue kaartideseeria, mis vanadega segunevad. Iga uue väljalaske eel trükitakse alati ka üks eriline kaart, mis on sageli mingi teise maa keeles. Viimased on toonud Magic’usse ka poliitilisi aspekte. Nii näiteks oli saatuse tahtel 11 päeva peale terrorirünnakuid Ameerikale ilmunud kaart araabiakeelne. Kuna kaarte planeeritakse umbes pool aasta ette, siis polnud võimalik seda enam muuta ja 22. septembril 2001 ilmunud kaart tekitas tugeva paanika ja üsna suure poleemika. Samuti põhjustas kõneainet ka selle aasta 26. jaanuaril ilmunud venekeelne kaart, mida saatis sõnum: selline oleks võinud olla maailm, kui “külma sõja” oleks võitnud Venemaa.

Et asja veelgi põnevamaks teha, on mõne tugeva kaarditegelase kujutis ka reaalselt eksisteeriva inimese näoga. Nii võib kaartidelt leida näiteks mängu looja Richard Garfield’i näo ja paljude professionaalsete Magicu mängijate näokujutisi. Loomulikult on iga mängija unistus kunagi kaardile pääseda. On juba teada, et järgmises väljaandes langeb see au ühele soomlasele.

Eestlased kaardimängu maailmameistrivõistlustele

Eestis on viimase aastaga Magicu mängijate hulk kahekordistunud ja ulatub umbes 500-ni. Fännide najal hakkas mäng levima juba 1996, kuid suurema kandepinna sai alates 1999. aastast. Mängu õppimiseks algelisel tasemel kulub umbes pool tundi, kuid tegelikult võtab süsteemi omandamine vähemalt paar aastat.

Ainuüksi eelmisel aastal korraldati maailmas üle 100 00 väiksema turniiri, kuid samas peetakse ka maailmakarika etappe ning teisi suurvõistlusi. Selle aasta MM on Sydneys, kus saavad ka Eesti meistrivõistluste 8 paremat osaleda. Suurvõistlustel jagatavad rahasummad ulatuvad 3 miljoni kroonini.

Eesti Magicu mängijate keskus asub Tartus, kus peetakse igal nädalal vähemalt kaks suuremat turniiri. Sellel nädalavahetusel selgub Toomemäel TÜ ajaloomuuseumis juba kolmandat korda Eesti Magicu meister.