Kujutage endale ette privaatset ja vaikset eluruumi, mis on kallihinnaliselt sisustatud. See on varustatud täiuslikku helikvaliteeti pakkuva kodukino ning pehme ja automaatselt asendit muutva tuulutava-soojendava nahast sohvaga. Kõige selle eest hoolitseb aga piinliku täpsusega elektrooniline ülemteener. Lexuse uus lipulaev LS esindab just seda mugavat ja luksuslikku maailma. Pealekauba sõidutab see turvaliselt suvalisse sihtpunkti.

Kui mullu osteti Eestis vaid kaks Lexus LS-i (võrdluseks – Mercedese ja BMW tippmudeleid osteti kokku ligi sada autot), siis aasta alguses oli üle Baltikumi tellitud juba 70 Lexuse uut lipulaeva. Sakslased, hoidke alt!

Roolist pole vaja kinni hoida

Lexus LS on väga šikk auto, kui siis ehk vaid nuppude ja lülitite välimus ei ole sama kallihinnaline nagu Mercedese ja BMW tippmudelite vidinad. Samu lüliteid leidub ka “vaese mehe” (väiksemates) Lexustes. Ning ka auto välimus ei torka samaväärselt silma, kuid see polegi tähtis. LS-i eest nõustutakse maksma ligi 1,5 miljonit krooni seetõttu, et auto tehnoloogia, kvaliteet, turvalisus ja mugavused esindavad automaailma tippklassi.

Kõikvõimalike elektrooniliste abimeeste kõrval lubab LS juhtida autot roolist kinni hoidmata – infrapunakaamerad loevad sõiduraja valgeid teemärgistusi ega lase sõidukil teisele rajale kalduda (välja arvatud siis kui eelnevalt suunatulega märku ei anta). Juhul kui juht jätab rooli hooletusse ja auto hakkab kalduma vastassuunavööndisse, keerab väike mootor rooli õigesse asendisse tagasi. Paraku eeldab süsteem head teemärgistust ega talu soppa ja lund. Seetõttu Eestis ja teistes põhjamaades seda nutikat süsteemi ei pakuta. Antud seadmega käib kaasas ka infrapunasilm, mis jälgib, et juht roolis magama ei jääks.

Boss istub tagaistmel

Kui juhi kohal on kõik ja enamgi olemas, leidub tagaistmel veelgi rohkem. Lexuse sünnimaal Jaapanis istub omanik tavaliselt tagaistmel ning seetõttu pakutakse seal ka enim mugavusi. Laes ilutsev suur teleekraan, 19 kõlariga Mark Levinsoni helitehnika ja eraldiasetsev kliimasüsteem on suunatud mugavale ja mitmeti seatavale kahele tagaistmele. Ruumi on taga kuninglikult ja veelgi pikema kerega esindussedaani versioon saabub müügile alles aasta lõpus.

Erinevalt konkurentidest pakutaks LS-le praegu vaid ühte 380 hobujõulist V8 mootorit, mis saavutab sajakilomeetrise tunnikiiruse 5,7 sekundiga. Samas on kütusekulu oodatust väiksem – seda soosib maailma esimene kaheksakäiguline automaatkäigukast. Vist ainsa luksusautona saab LS-l täielikult välja lülitada ka stabiilsuskontrollsüsteemi.

Maanteel liigub LS nagu stealth ristleja – vaikselt, võimsalt ja kindlalt. Juht saab ise valida, kas vedrustus on pehme või sportlik ning kliirens kõrgem või madalam. Kui veel auto nutikusest rääkida, siis LS suudab külgpoksi parkida ilma et juht peaks rooli keerama. Eessõitjaga hoiab Lexuse esindusmudel ise pikivahet ning vajadusel pidurdab automaatselt. Võimalikku avariid aimates seab elektroonika aga reisijad maksimaalselt turvalisse asendisse.

Tehnika

Lexus LS

460 V8

•• Võimsus, kW (hj): 280 (380)   

•• Pöördemoment, Nm (p/min):

493 (4100)

•• Suurim kiirus, km/h: 250   

•• Kiirendus 0–100 km/h, s: 5,7

•• Kesk. kütusekulu, l/100 km: 10,8

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm:

5030/1875/1465

•• Telgede vahe, mm: 2970

•• Pagasiruumi maht, l:     510

•• Baashind, krooni: 1 329 500

Plussid

•• Kvaliteet

•• Mugavus

•• Tehnoloogia

Miinused

•• Olematu mootorivalik

•• Pagasiruumi maht