Lõpuks ometi! Fiati ostmist tasub jälle kaaluda. Esmalt tuli paar aastat tagasi suurt kasvu väikeauto Grande Punto (siinmail põhjendamatult alahinnatud) ja nüüd uus väike keskklassiauto Bravo. Mõlemad hea välimuse ja parameetritega.

Bravo sündis Fiati mudeliperekonda juba 1990. aastatel. Kuigi sõiduk pälvis Euroopa aasta auto tiitli, ei läinud see kuigi hästi kaubaks. Nende järglase Stilo tootmine oli aga täielik läbikukkumine ning viis Fiati pankroti äärele. Stilot Eestis peaaegu ei ostetudki. Õnnestunud Grande Punto oli ettevõtte jaoks päästerõngas ning uue Bravo abil loodab Fiat tõusta taas jalule. Uue alguse nimel disainiti Fiatile isegi moodsam logo. Fiat tegi seda, mida itaallased autode juures kõige paremini oskavad – andis sõidukile suurepärase väliskuju. Bravo disain väärib oma nime. Tahaks kohe hüüda: braavo, Fiat, bravissimo! Heast välimusest aga üksi ei piisa. Konkureerimaks Toyota Aurise, Ford Focuse, VW Golfi ja Honda Civicuga, peab Fiat pakkuma ka häid sõidu- ja mugavusomadusi ning enne-kõike võitma tagasi ostjate usalduse. See nõuab aastatepikkust tööd, kuid sõidu- ja mugavusomaduste parandamise nimel on juba astutud tubli samm paremuse poole.

Bravo on omas klassis üks pikemaid autosid, paraku ei kajastu see niivõrd sõitjateruumis kui kapoti pikkuses. Paljud konkurendid pakuvad tagaistmel rohkem ruumi. Pagasiruum on küll suur (400 l), kuid laadimisava asub ebapraktiliselt kõrgel. Ilusa disaini nimel on tehtud praktilisuse arvel teisigi sarnaseid ohvreid. Näiteks mõned nupud asuvad kummalises kohas – esitulede regulaator ja udutulede lülitid on paigutatud kaasreisija nina alla, juhist võimalikult kaugele?! Muus osas on sõitjateruum igati käepärane, istmed mugavad ning müratase keskmisest madalam.

Vedrustus on samuti väga oskuslikult timmitud – mõnusalt pehme ega raputa ning hoiab autot kurvides hästi teel. Roolisüsteem jätab aga soovida. Kui näiteks mõne saksa päritolu autoga sõidad mööda sirget maanteed, võid käed roolilt kas või lahti lasta – auto hoiab otsest kurssi, nagu sõidaks mööda raudteerööpaid. Bravo roolis tuleb aga pidevalt rooliga mässata. Rool on liialt kerge. Plusspoolelt: autol on linnareÏiimi nupp, mis teeb parklas manööverdamise ülimugavaks – selles seades on rool ühe sõrmega keeratav.

Mootorivalikusse kuulub esialgu neli jõuallikat: 90- ja 150-hobujõulised 1,4-liitrised bensiinimootorid ning 120- ja 150- hobujõulised 1,9-liitrised diiselmootorid. Väikseim bensiinimootor armastab suuri pöördeid, kuid jaksab autot vedada küll. Diiselmootor töötab vaikselt ja jõuliselt. Miinuseks on automaatkasti puudumine. See lisandub tulevikus. Kohati jätab soovida ka auto põhivarustus –  standardvariandil on vaid kaks turvapatja, lisaraha eest tuleb osta ESP ja istmesoojenduse.

Tehnika

Fiat Bravo 1,4 Active

••  Võimsus, kW (hj): 66 (90)       

••  Pöördemoment, Nm (p/min):

128 (4500)   

•• Suurim kiirus, km/h:     179        •• Kiirendus 0–100 km/h, s: 12,5    ••  Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 6,7

••  Pikkus/laius/kõrgus, mm:             4336/1792/1498

••  Telgede vahe, mm: 2600

••  Pakiruum, l: 400–1175

••  Hind, krooni: 215 000

••  Diiselm. baashind: 275 000

Plussid

•• Disain

•• Vedrustus

•• Odav lisavarustus

Miinused

•• Roolisüsteem

•• Põhivarustus