Uus Golf Variant valmistab Volkswageni juhtidele veidi piinlikkust. Seda autot tegelikult ei pidanuks üldse olema. Mõni aasta tagasi pakkus Volkswagen väike-keskautode klassis koguni kahte universaali – Golf  Varianti ja Bora Varianti. Nende elutee lõppedes leidsid VW juhid, et sellist tüüpi autot polegi enam vaja, kuna kaks mahtuniversaali – Touran ning tavalisest Golfist kõrgem ja ruumikam Golf Plus – rahuldavad universaali klientide vajadused. Nad aga eksisid.

Golfi müük langes, osa kliente jooksis konkurentide manu ning diilerid tõstsid kisa. Seega võib öelda, et uus Golf Variant sündis tarbijate nõudmisel. Nüüd valmibki Mehhiko tehases kõigi aegade suurim ja ruumikaim Golf, millest pooled, Põhja-Ameerika turule valmistatavad autod, kannavad nime Jetta Variant.

Tegelikult ongi  see auto VW Jettast ehitatud, kuid Euroopas läheb auto Golfi nime all paremini kaubaks. Sellise auto ostjad hindavad kõrgelt traditsioonilisi tooteid, nad ei taha väga silma paista ning on praktilise meelega. See iseloomustus sobib ka kõige paremini Golf  Variandile. Ning loomulikult on see tüüpiline müügimehe- ehk siis firmaauto. 

Mõistlik pakiruum

Kogu auto idee ja suurim võlu peitub pakiruumis. Tavalisest Golfist 35 sentimeetrit pikem universaal on  peaaegu sama suur kui klass suurema auto ehk Passati üle-eelmise põlvkonna mudel. Kui tagaistme seljatoed alla keerata, moodustub ühtlaselt sileda põrandaga veoruum, kus saab 170 sentimeetri pikkune inimene sirgelt lamada ning kuhu mahub 1495 liitrit pagasit. Konkurendid Opel Astra Caravan ja Ford Focus Turnier mahutavad langetatud tagaistmega rohkem pagasit, kuid Golf Variandi pakiruum normaalasendis ning kandevõime (545 kg) on see-eest suuremad. Kandevõimelt jääb rahvaauto universaal siiski alla Renault Megane Grandtourile.

Piisavalt mugav

Reisijatele on jäetud samuti piisavalt ruumi ning hea kujuga istmed ja paraja jäikusega vedrustus tagavad mugava kulgemise ühest punktist teise.

Hinnalt on Golf  Variant turu keskmine. Baasmudel maksab 233 900 krooni ehk alla 5000 krooni rohkem kui tavaline viieukseline Golf. Auto põhivarustus võiks olla rikkalikum, rahuldava varustuse ja mootoriga versiooni saab kätte umbes 250 000 krooni eest.

Suurem osa mootoritest on väikese töömahuga, kuid suudavad vedada täislastis autot enam-vähem rahuldavalt. Bensiinil töötavad jõuallikad on saadaval võimsusega 80–170 hj ning diiselmootorid 105–140 hj. Võimsamad TSI-bensiinimootorid on saadaval ka kahe siduriga varustatud DSG-automaatkäigukastiga, mis vahetab käike kiiremini, kui autojuht suudaks seda käsitsi teha, ning on ka ökonoomsem.

Tehnika

Volkswagen Golf Variant 1,6

•• Võimsus, kW (hj): 75 (102)       

•• Pöördemoment, Nm (p/min): 148 (3800)

•• Suurim kiirus, km/h: 184       

•• Kiirendus 0–100 km/h, s: 12,3       

•• Keskmine kütusekulu, l/100 km: 7,4   

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm: 4556/1781/1504

•• Telgede vahe, mm: 2578

•• Pakiruum, l: 505–1495

•• Hind, krooni: 249 900

Plussid

•• pagasiruum, ruumikus

Miinused

•• baasvarustus