“See ei saa olla Opel?!  Nii ilus, kr…t, ja Opel! Maksab kindlasti hulga raha,” tuli üks uudistaja kaema, kui parkisin prooviautot Haapsalu keskväljakule. Kanal 2 “Reporter” tegi suisa uudiselõigu sellest, kuidas Kroonika peatoimetaja Ingrid Tähismaa Opelit proovis. Ebaharilik tähelepanu sellele Saksa automargile.

Opel pole üldjuhul auto, mille peale tehnikafännid “pöördesse” lähevad. Kahekohaline GT paneb aga isegi Opeli vihkaja ammuli sui sellele järele vaatama. Vaieldamatult viimaste aastate üks ilusamaid autosid. Välisdisainis on iga väiksemgi detail nagu maasikas vahukoores. Lisaks tagavedu, turbomootor ja eemaldatav puldankatus, ning seda poole miljoni krooni eest. Mitmed konkurendid, näiteks Nissan 350Z, BMW Z4 ja Honda S2000, maksavad üle saja tuhande krooni enam. Seega justkui sportliku kabrioleti austaja unelm.

Opel, mis polegi Opel

Seda unelmat üritas Opel juba 1960. aastatel Kadeti alusele ehitatud tagamootoriga kahekohalise GT-ga pakkuda. Ka toona meenutas GT välimuselt Corvette’i ning pole ka imestada, sest auto disainisid ameeriklased. Üle lombi müüdi nendest autodest tubli kaks kolmandikku. Uut GT-d aga suisa valmistataksegi USA-s.   

Kui nüüd avatud kaartidega rääkida, siis pole tegemist üldse Opeliga. Autol on küll välgunoolega logod, kuid see valmistati juba mõned aastad müügil olnud Pontiac Solstice’i põhjal. Ameerikas müüakse samasugust autot ka Saturn Sky ja Lõuna-Koreas Daewoo G2X nime all.

Kuigi auto levib eri nimede all üle maailma, on tegu suure defitsiidiga. Tehas eraldas Eesti turu jaoks tänavu vaid kaks GT-d. Enne talve peaks neid tänavapildis juba lähiajal nägema. Kui ei näe, siis vähemalt kuuleb, sest kaheliitrine otsepritse ja vahejahutiga turbomootor teeb pöördeid üles kruvides kaugele kostvaid möiratusi. Jõuallika 264 hobujõudu suudavad aga auto kohalt minema kiirendada kummisuitsu ja vilina saatel. Sajakilomeetrine tunnikiirus on saavutatav 5,7 sekundiga ning soovi korral saab sõita ka külg ees. Lusti ja rõõmu on kuhjaga. Vaid sportauto kohta pehmevõitu vedrustus ei luba GT-l võtta kurve piisavalt hoogsalt ning sõidumõnu pärsib ka aeglaselt reageeriv rool. Seega jääb kurvilistel teedel sõiduelamus poolikuks. Ning siis veel see armatuurlaua nagin ja plagin. 

Katusesüsteem on see-eest nutikas – käsitsi, kuid lihtsalt ja kiirelt paigaldatav. Kui katus on üleval, siis mahub pagasiruumi ka spordikott. Avatud katusega jätkub ruumi vaid sülearvutile. GT omaniku suurimaks mureks saab olema aga mobiiltelefonile koha leidmine. Pisikeste esemete jaoks pole autos mitte ühtegi sahtlit ega õõnsust. Puuduvad ka topsihoidjad. Suitsumehele on abiks istmete seljatugede vahel olev pisike laegas, kuhu mahuvad suitsupakk ja tulemasin. Opel GT omanikul pole tegelikult telefoni vajagi. Auto on sedavõrd edev, et  inimesed otsivad teid ise üles.

Tehnika

Opel GT R4 turbo

••     Võimsus, kW (hj): 194 (264)       

••     Pöördemoment, Nm (p/min):

353 (2000–5200)   

••     Suurim kiirus, km/h:     230       

••     Kiirendus 0–100 km/h, s: 5,7       

••     Keskm. kütusekulu, l/100 km: 9,2   

••     Telgede vahe, mm: 2415

••     Tühimass, kg: 1395

••     Pikkus/laius/kõrgus, mm: 4100/1813/1274

••     Pakiruum, l: 66–155

••     Hind, krooni: 497 352

Plussid

•• Disain

•• Mootor

•• Sõiduelamus

Miinused

•• Vedrustus

•• Rool

•• Panipaikade  puudumine