Esmalt Ameerika turu jaoks mõeldud Lexuse linnamaastur RX on Eestis väga tugevalt kanda kinnitanud. Umbes veerand müüdud Lexustest on RX-d, seega on tegemist ühe popima luksusmaasturiga siinmail. Kui Ameerikas sõidavad sellega peamiselt koduperenaised, siis Eestis on Lexuse linnamaastur ihaldatud sõiduvahend ärimeestele. Põhjuseks tõenäoliselt auto mugavus, sest maastikusõidu omadused on praktiliselt olematud. Laste kooli–koju sõidutamiseks ja poetuurideks pole ronimis- ja turnimisseadmeid vaja. Tegemist on kõige ehedama linnamaasturiga – abiks vaid nelikvedu ning veidi kõrgemale tõstetud kere. Peamine, et mugav oleks sõita ning juht tunneks ennast teistest kõrgemal istudes turvalisemalt.

Auto värskenduskuur lisas tubli annuse võimsust ja luksuslikku mugavust. Tuleb tunnistada, et USA perenaistel on hea maitse. Soliidselt tagasihoidliku välimusega sõiduk liigub vägagi särtsakalt edasi. Uue 3,5-liitrise V6 bensiinimootori (varem 3,0 liitrit) saanud RX350 on eelkäijaga võrreldes koguni 72 hobujõudu võimsam, kuid kütust tarbib oluliselt vähem. Kui RX-i hübriidversioon ületas vana bensiinimootoriga mudelit pea-kõrguselt nii kiirenduses kui ka väikese kütusekulu poolest, on nüüd need näitajad peaaegu ühtlustunud. Pealegi on uue mootoriga RX väga vaikne.

·ikk sisu

Salongis viibimine on tehtud samuti võimalikult meeldivaks. Sisu väljanägemine on kallihinnaline ning põhivarustus rikkalik – 9 turvapatja, 6 plaadiga CD-mängija, kahetsooniline kliimaseade, elektriliselt seatavad esi-istmed jne. Kui veel lisada hele nahksisu ja heledast puidust rool, on tulemus väga šikk.

Tehnika

Lexus RX350

3,5 I VVT-i

•• Võimsus, kW (hj): 203 (276)   

•• Pöördemoment, Nm (p/min): 342 (4700)   

•• Kiirendus 0–100 km/h, s: 7,8       

•• Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 11,2       

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm:     4740/1845/1720

•• Telgede vahe, mm: 2710

•• Hind, krooni: 722 000

Hinnang

Plussid

•• Mugavus

•• Mootori omadused

Miinused

•• Väike mootorivalik

•• Nõrgad xenoonid