Maanteesõiduautodele nelikveo toonud Audi tegi esimese kummarduse maastikusõpradele kuus aastat tagasi, kui ilmavalgust nägi suurkeskklassi universaali eriversioon A6 Allroad. Tegemist oli “nõrgukese” linnamaasturiga, õigemini universaaliga, millel neljarattavedu ning võimalus tõsta kehvemates oludes sõitmiseks autokere maapinnast veidi kõrgemale. Sama triki tegi Volvo mudeliga XC 70 ja Subaru Outback´iga.

Et A6 sai uue kere ja sisu, oli aeg uuendada ka Allroad’i. Vahepeal on aga Audi sõbrad ärevusse ajanud firma esimene maastikuauto Q7, mille saamiseks tuleb järjekorras oodata mitmeid kuid. Kes ei viitsi oodata, ostabki praegu uue Allroad’i. Kuid mitte ainult. Sellist tüüpi autodel on oma sihtgrupp täitsa olemas – kõik ei taha suurt kolakat maasturit, vaid ihkavad head sõiduautot, mis saaks hakkama ka kehvemates teeoludes. Kes ikka viitsib varahommikul eramaja garaažiukse eest lund kühveldada? Lihtsam on öösel kuhjunud lumekuhilast autoga läbi tuisata. Allroad sobib selleks suurepäraselt. Maastikul ei saa see küll samahästi hakkama kui Q7, kuid maanteel pakub ta maasturist rohkem sõidumugavust. Samas pole mingi probleem autoga metsa- või põlluvahele keerata. Sõit kulgeb mugavalt ja kindlalt nagu suure ookeaniristlejaga kruisides. Rattamüra võiks olla veidi väiksem.

Viis asendit

Vedrustusel on viis seadistus-võimalust: kiire sõit, automaatrežiim, mugavus, kehvad teeolud ja maastik. Hinna sisse kuuluv aktiivvedrustus lubab auto kliirensit muuta 6 cm võrra. Maastikusõiduks saab autopõhja tõsta 18,5 cm kõrgusele.

Välimuselt on Allroad väga sarnane lähtemudeliga A6 Avant. Erinevustest torkab esmalt silma kroomitud radiaatorivõre ning eest kui ka tagant väljaulatuvad roostevabast terasest põhjakaitsed.

Mootorivalik on tavalisest A6-st väiksem. Saadaval on 3,2- ja 4,2liitrised ottomootorid ja 2,7- ning 3,0-liitrine diiseljõuallikas. Viimane on Allroad’i jaoks kõige magusam, liigutades 1,9-tonnist sõidukit edasi sportliku särtsuga ja lubades maastikul tasaselt ronida.

Kui uustulnukat eelkäijaga võrrelda, siis on Allroad tublisti suuremaks kasvanud. Ruumikus ongi üks selle auto suurematest võludest. No ja siis see mugavus ja luksus. Paljuski peab seda lisaraha eest juurde ostma. Kolmeliitrise proovisõiduauto alghind on maasturist Q7 vaid paarkümmend tuhat krooni odavam.

Tehnika

Audi A6 Allroad Quattro

3,0 TDI

•• Võimsus, kW (hj): 171 (233)       

•• Pöördemoment, Nm (p/min): 450 (1400–3250)   

•• Suurim kiirus, km/h:     230       

•• Kiirendus 0–100 km/h, s: 7,8   

•• Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 8,8       

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm: 4934/1862/1444

•• Telgede vahe, mm: 2833

•• Pagasiruumi maht, l: 565–1660

•• Hind, krooni: 774 300