Samal ajal kui naised liigutavad pankades raha ja kõnnivad kindlal sammul võimukoridoris, on mehed üha rohkem hakanud süüvima naiste maailma võludesse.

Ilusalongid, kosmeetikauudised ning moodne rõivastus on ka eesti meeste jaoks muutumas üha olulisemaks.

“See huvi on tõusnud tugevasti just viimase poolteise aasta jooksul,” sõnab juuksurisalongi NAPS juuksur Eve Saaliste. “Kui mõni aeg tagasi sai meestele soovitatud juustesse salkude värvimist, siis keeldusid nad sellest kategooriliselt. Kartsid, et kaaskodanikud hakkavad neid seksuaalvähemusse liigitama. Nüüd aga tahavad kõik mehed blondid olla.” Mehed julgevad nüüd kasutada ka Ïeleed, mis veel mõni aeg tagasi nende jaoks tabu oli. “Praegu ostetakse seda nagu hambapastatki,” ütleb Saaliste.

“Ju siis arvavad ka mehed, et blondidel on lõbusam,” tsiteerib klassikalist lauset juuksur Kairi Närep, kes isegi on mitmeid mehi trendikalt blondiks värvinud. Närepi sõnul on tema klientide hulgas mehi igast eluvaldkonnast. “Just paar päeva tagasi palus üks finantsjuht endale keemilised lokid teha ja ta nägi pärast väga ‰ikk välja.”

Imagoloog Inga Raitari sõnul pole piire, kas mõne eluala mees tohib ennast rohkem dekoreerida kui teine. “See sõltub isiklikust imagost,” väidab Raitar. “Näiteks Rain Lõhmus ja Jüri Käo on enam-vähem üheealised ja sama eriala inimesed, kuid nende imagos kehtivad märgid on erinevad.” Raitar nendib, et siiski on tuntav piir selle vahel, milliseid imagoloogilisi märke võivad endale lubada mehed, kes tegutsevad ärimaailmas, ja need, kelle erialaks on meelelahutus.

Lisaks juuksurile kasutavad mehed hoogsalt ka teisi ilusalongides pakutavaid teenuseid. Salongi Pretty kosmeetik Kristiina Leinfeld on kuulnud tugevamalt sugupoolelt väga erinevaid soove. “Kõige tavalisem on ikka näopuhastus, kuid sama sagedasti tahetakse ka kulmude puhastamist ja värvimist,” räägib kosmeetik.

“Seda peab küll ütlema, et kosmeetiku juures see arvamus, et mehed on tugevam sugu, ei kehti.” Kui naised on harjunud ilu nimel ohvreid tooma, siis mehed ei taha valu kannatada. “Üks härra oli minu juures ligi kolm tundi, sest tegime kogu aeg pause, et ta saaks ennast koguda. Lõpuks ta päris, et kas pole võimalik nägu tuimestada ja siis ummistunud pooridega lõpparve teha.” Kosmeetiku sõnul pöörduvad mehed ilusalongi ka murega vabaneda kehal mühavast liigsest karvkattest ning võbisevatest rasvadest.

Maniküürija Eda Laius puutub iga päev kokku härrasmeestega, kes ilusaid käsi vajavad. “Kahtlustan, et maniküürija juures käimise komme on tulnud hiljuti just välismaa äripartnerite eeskujul,” kõneleb maniküürija. “Lepingut alla kirjutades ja kätt surudes on ju piinlik olla mustade küünealustega.”

Kosmeetikapoes töötav Mari Ehis ei imesta ammugi enam meesklientide üle. “On väga asjatundlikke mehi, kes teavad, mis kreeme nad tahavad. Mõned ostavad endale ka puuderkreemi ja põseruuÏi,” kõneleb müüja. “Hiljuti oli mul juhus, kui leti ees seisis mees, kes tahtis täpselt seda silmaümbruse kreemi, mida tutvustati viimases Stiilis.”

Ka rõivatööstur Katrin Kuldma nendib, et mõnel päeval on tema klientide hulgas ülekaalus maskuliinne pool. “Kes suhtlevad inimestega, teavad, et on kohustuslik hea välja näha,” sõnab Kuldma. Siinkohal tsiteerib ta moeloojate klassikalist lauset, et inetult riietumine on keha ja vaimu solvamine. Kuldma leiab, et kuigi eesti mehed pööravad oma välimusele tähelepanu, jääb julguse osas veel natuke soovida. “Meie tänavapildis ei peatu pilk nii tihti meeste rõivastusel nagu näiteks Itaalias, kus mehed pole röögatult trendikad, kuid kannavad maitsekaid ja väärtuslikke riideid.” Kuldma sõnul peetakse siinmail näiteks musta taljes poolmantlit väga radikaalseks. “Hästi istuv mantel ja ülikond peaks ikka igale mehele taskukohane olema,” võtab Kuldma rõivajutu kokku.

“Mehed taipavad, et nende välimus ja firma majandusnäitajad on tihti kooskõlas,” sõnab Inga Raitar. “Kui tipud pööravad endale rohkem tähelepanu, siis teevad seda ka need, kes sinna alles teel.”