Mercedes-Benzi C-klass on üks esimesi valikuid neile, kelle sissetulek võimaldab raha laristada. Poole miljoni ja enama krooni eest saab auto abil tublisti enda prestiiÏi kergitada ning autosõitu nautida. Seda võimalust oskavad kõige paremini pakkuda sakslased. Mercedese C-klass, BMW 3. seeria ja Audi A4 on aastakümneid üritanud selles vallas üksteist üle trumbata. Viimastel aastatel on mängu sekkunud ka Lexus IS. Ühtlasi on need luksusbrändide enim müüdud mudelid, mille edust sõltub kogu firma käekäik. Mercedesel on uue C-klassiga mängus kogu tootemargi au. Allhankijatele pealesurutud säästupoliitika tõttu hakkasid mõningaid Mercedeseid kimbutama tehnilised rikked, mis lõid tugeva mõra kvaliteetse auto mainele. Uudismudel peab tõestama Mercedese tugevust ja näitama inseneride tippsaavutusi. Mitte ühtegi autot pole varem sedavõrd palju katsetatud kui uut C-klassi.

Kunagi varem pole Mercedes andnud oma mudelile ka kahe-sugust välimust. Sportlikuma varustustasemega Avantgarde’i versioonil on luksuskupeede (SL, CL ja CLK) eeskujul paigutatud Mercedese hiiglaslik logo iluvõre keskele ning lisatud sinna-tänna helkivat kroomi. Kuid mudelivalikus on endiselt saadaval ka härrasmehe naeratusega Mercedes, mille kolmeharuline täht särab traditsiooniliselt kapoti peal. Seega tahab Mercedes kõigile meeldida. Ahvatlev disain on üks uue mudeli trumpidest. Autol on mudeli 25-aastase ajaloo agressiivseim väliskuju. Lisaks on uustulnuk suurem, luksuslikum, võimsam, sportlikum, rohkemate vidinatega ja veidi kallim.

Kuigi pikkust ja laiust on mitme sentimeetri jagu lisandunud, mõjub auto ikkagi väljast suuremana, kui sisemised võimalused suudavad pakkuda. Salongis on senisest rohkem ruumi, kuid mitte rohkem kui mõnes klassi võrra väiksemas pereautos.

Sõidumeister

Mõõtmete kasv on toonud kaasa parema juhitavuse ja teel püsimise. Tagaveoga Mercedes (hiljem lisandub ka nelikvedu) pakub kuhjaga sõiduelamust. Sõitu kontrollivad ja abistavad elektroonilised abimehed hoiavad auto kursil ka ekstreemsetes ohuolukordades. Vedrustus on piisavalt mugav meie konarlikel teedel sõitmiseks ning isegi sportvedrustuse pakett ei põruta hambaid suust.

Mercedese tugevuseks on ka rikkalik valik jõuallikaid, millel kõigil on piisavalt jõudu ja erksust. Teistes möödasaamine pole mingi probleem – mida suurem mootor, seda lõbusam. Paljud mootorid said võimsust juurde, kuid samas nende kütusekulu vähenes. Valikusse kuuluvad kolm turbodiislit, kaks kompressoriga neljasilindrilist ja kolm vabalt hingavat V6 ottomootorit võimsusega 136–272 hj. Lisa on peagi tulemas paugupillide näol. Sõidumugavust lisab seitsmekäigulise automaatkasti võimalus.

Sõidunirvaanat pärsib vaid üllatuslikult kõva rehvimüra, mida kuuleb krobelisel asfaldil. Lääneeuroopalikult siledal asfaltkattel ei ole teemüra häiriv.

Abiks on korralik muusikasüsteem, mis mängib MP3. Raadio meenutab välimuselt Opeli analoogi, kuid see-eest kuulub hinna sisse. Lisaraha eest saab autole paigaldada mida iganes. Kõikvõimalike meelelahutus- ja mugavusseadmete lisamisel kerkib auto hind 100 000 ja enam krooni. Palju seadmeid on viidud ühe nupu alla, mille käsitlemine on loogilisem kui konkurentide analoogsüsteemid. Ka armatuurlaua välimus on igati hinda väärt.

Tehnika

Mercedes-Benz

C 350 Avantgarde       

•• Võimsus, kW (hj): 200 (272)       

•• Pöördemoment, Nm (p/min): 350(2400–5000)   

•• Suurim kiirus, km/h: 250       

•• Kiirendus 0–100 km/h, s: 6,3       

•• Keskmine kütusekulu, l/100 km: 9,7   

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm:     4540/1760/1470

•• Telgede vahe, mm: 2600

•• Pagasiruumi maht, l: 475

•• Hind, krooni: 706 643

Plussid

•• Juhitavus

•• Disain

•• Sõiduomadused

Miinused

•• Rattamüra

•• Hind