PrestiiÏsel võistlusel andsid pisikesele Fiat 500-le maksimumpunktid žüriisse kuulunud 58 Euroopa tippautoajakirjanikust rohkem kui pooled. See oli ülekaalukas võit. Ainsana suutis tänavusel võistlusel Fiatile konkurentsi pakkuda Mazda 2. Ülejäänud viis finalisti jäid neile väikeautodele selgelt alla. Fiatile oli see juba üheksas aasta auto tiitel.

“Lihtsalt vastupandamatu!” põhjendas mitu Ïürii liiget oma otsust. Uut väikeautot võrreldakse Apple iPodiga. Autole andis kuldse lihvi Ferrarisid kujustanud ning praegu Alfa Romeo peadisainerina töötav Frank Stephenson. Sama härrasmees oli ka üks uue Mini loojatest.

Teiste väikeautode keskel mõjub uus Fiat 500 ereda disainiÏedöövrina, olles ühtviisi moekas ja retrohõnguline. Väike Fiat on retrolikum kui VW Põrnikas või uus Mini. Mini edust kannustatult värske tiitlivõitja üldse sündiski – tänavu suvel, täpselt 50 aastat pärast oma samanime-lise  legendaarse eelkäija tootmisse minekut.  Toonase Fiat 500 järgi ehitasid Nõukogude autoinsenerid töölisklassi rahvaauto ZaporoÏets 965 ehk maanteemuhu. Ka Poola Fiat ehk nn seljakott sai sellelt itaallaselt inspiratsiooni. Nüüd, 32 aastat pärast klassiku pensionile saatmist, algas uue mudeli tootmine just Poolas, Tychy linnas asuvas Fiati tehases.  

Fiat plaanis algselt toota seda mudelit vaid 58 000 autot aastas, kuid esimese kolme müüginädalaga laekus juba sama palju tellimusi, neist suurem osa Itaalias.  Nüüd on tõstetud auto tootmise maht 140 000 eksemplarini. Suure nõudluse tõttu jõuab Fiat 500 Eestis müügile alles järgmise aasta kevadel.

Olenevalt versioonist hakkab see 3,5 meetri pikkune neljakohaline auto maksma Eestis 165 000–235 000 krooni.  Eelkäijaga võrreldes on auto suuruse ja võimsuse vahe tohutu. Algupärases viiesajases oli üliväike, 13 hj mootor, mille maksimaalne kiirus oli 80 km/h. Uus 500 on hoopis midagi muud ning enamat kui lihtsalt disainipärl. Peibutava kesta all on peidus turvaline, ökonoomsete ja erksate mootoritega varustatud tõhus liiklusvahend.

Autode turvalisust kontrolliv sõltumatu ühendus EuroNCAP leidis, et täiskasvanud reisijate kaitse eest väärib väike itaallane kõrgeimat võimalikku hinnet, viit tärni. Fiat 500 varustusse kuulub koguni seitse turvapatja ning kõikidele versioonidele tuleb ESP. Euroopa aasta auto Ïürii liikmete jaoks oli kindlasti oluliseks argumendiks ka mootorite ökonoomsus ja C02 väike emissioonitase.