Lastega pereinimestel ei ole seda lugu mõtet lugeda. Kõige väiksem Volvo C30 ei ole teile mõeldud. Traditsiooniliste suurte Volvode austajad võiksid selle asemel lugeda aiakujundusest või merekaatritest – te olete Volvo pesamuna jaoks liiga konservatiivsed. Väikese rahakotiga autoostjad: lõpetage unistamine, teil pole selleks raha.

Küll on aga põhjust rõõmustada Eesti Volvo klubi presidendil Kalev Kallol, kuna lõpuks saab seltsiellu kaasata noori moodsaid naisi. Uus pisike Volvo on igas mõttes naistemagnet. Kui naine väikest last ei taha, siis Volvo pesamuna on talle kindlasti ihaldatud kingitus.

C30 rooli keerav mees on tõenäoliselt paljude naiste silmis ahvatlev partii. See auto edastab sõnumit – minu omanik on moodne, eneseteadlik ning tal on raha. Tehas ise mõtles seda autot konstrueerides noorele nüüdisaegsele linnainimesele.

Ebatraditsiooniline

Volvo C30 on igas mõttes ebatraditsiooniline. Volvo perekonnas mõjub C30 harjumatult väiksena. Väike-keskklassiautode seltskonnas aga liialt kalli ja ebapraktilisena, kuigi mõõtude järgi on see VW Golfi klassi auto. Pigem on kuni pool miljonit krooni maksev C30 stiiliauto, mida võiks olemuselt võrrelda Miniga. Otsesteks konkurentideks on eelkõige siiski BMW 1. seeria, Alfa-Romeo 147 ja Audi A3. Võimas tippversioon T5 võtab aga mõõtu kiirete luukpärade VW Golf GTI ja Ford Focus ST-ga.

Klaasist tagaluuk, laiad puusad ning 43 000 krooni eest lisatud keretuuning ehk autot madalamaks ja laiemaks muutev plastvöö teevad C30-st (C võetud sõnast coupe – tõlkes kupee) silmatorkava disaini-‰edöövri. Väga moekas ja stiilne nagu Gucci või Diori käekott. Esmamulje järgi ka sama kvaliteetne. Kuskilt ei nagise ega plagise. Materjalide hea valiku ja suurepärase koostöötäpsuse eest võib ju kõrgemat hinda küsida.

Salongi kujundus ja esiots on sama mis sedaanil S40 ja universaalil V50. Kui nimetatuid võib pidada pereautodeks, siis C30 mahutab kõigest neli inimest ja ühe reisikohvri.

Kokku on kolm ust ning pole ka loota, et neid tulevikus juurde tuleb. Lapsevankrit sinna autosse ei topi. See oleks võimalik läbi häda üksnes siis, kui kaks eraldi asetseva tagaistme seljatuge maha keerata. Esiistmete selja taha saab aga kinnitada koeravõre. Sülekoerad on ju praegu moes ning ka üksik inimene vajab seltsi. Auto tahaotsa mahub käekotikoerast suuremgi loom.

Tagumisel istmel saab sõidutada ka suuremat kasvu kaasreisijat. Veidi kitsas on, kuid klaustrofoobia hirmu pole vaja karta. Suure õllekõhuga ei maksaks tagumisse ritta siiski ronida, sest sinna pääsemiseks tuleb end tublisti painutada ja kõverdada. Et see üldse võimalik oleks, on auto esiuksed ülipikad ning turvatalade tõttu ka parajalt kobakad. Kaubanduskeskuse kitsas parkimisboksis pole võimalik ust korralikult avada ning õblukesel naisterahval nõuab selle liigutamine mehist jõupingutust.

Mootorivaliku tipp on väga mehine. 2,5-liitrine turbomootor mudelitähisega T5 näitab muskleid igast asendist. “Turboauku”  pole kiirendamisel tunda ning möödasõidud toimuvad märkamatult.

Tippkiiruselt ja kiirenduselt ületab C30 T5 isegi Golf GTI. Kes teravaid elamusi ei armasta, sellele pakutakse Fordilt pärit 1,8- ja 2-liitrist bensiinimootorit ja kaheliitrist diiseljõuallikat.

Peale selle on väike Volvo ka tubli sõidumeister. Stabiilne ning tundub sõites suuremana, kui tegelikult on. Kuigi C30 vedrustus timmiti perekonna suuremate vendade omast jäigemaks, ei kaasne sellega väsitavat rappumist.

Sõidumugavus on peaaegu sama hea kui mahukamatel Volvodel.

Tehnika

Volvo C30 T5  automaat

•• Võimsus, kW (hj): 162 (220)   

•• Pöördemoment, Nm (p/min): 320 (1500-4800)   

•• Suurim kiirus, km/h: 235

•• Kiirendus 0-100 km/h, s: 7,1       

•• Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 9,4

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm: 4252/1782/1447

•• Telgede vahe, mm: 2640

•• Pagasiruumi maht, l: 278

•• Hind, krooni: 505 000    

Plussid

•• Disain

•• Kvaliteet

Miinused

•• Hind

•• Praktilisus