Mitsubishi tootmisliinilt tuleb nüüd kolm autot – Jaapani autotootja uus Outlander ning selle põhjal ehitatud kaks prantsuse õde Peugeot 4007 ja Citroën C-Crosser. Iga auto neist on aga kolme eest. Peale korraliku maasturi omaduste suudavad need kolmikud ruumikuselt konkureerida väikeste mahtuniversaalidega ning sõiduomaduste ega mugavusseadmete poolest ei jää need alla tavalistele keskklassi sõidu-autodele.

Mitsubishi jaoks oli see mudeliuuendus, kus eelkäija asendati suurema, moodsama ning võimekama auto vastu. Prantslaste PSA automargid Peugeot ja Citroën said aga esmakordselt oma mudeliperekonda linnamaasturid. Odavam on osta oskusteave, kui hakata ise jalgratast leiutama. Seega võib sushil ja sibulasupil olla sama maitse.

Eri munarakkude kolmikud

Kuigi kolm autot on suures osas sarnased, on neil ka mitmeid erinevusi. Esiteks disain: iga mudel kätkeb endas margile omast kujustust, lisaks pakuvad jaapanlane ja prantslased autole eri mootoreid ning märkimisväärseid lahknevusi on ka õdede varustustasemes. Sellest tulenevalt on ka autode hind erinev.  Selles proo-visõidus on vaatluse all neist kaks, Mitsubishi Outlander ja Peugeot 4007.

Kui kahte autot kõrvutada, siis jaapanlane on väliselt sportlikum ning Peugeot jällegi veidi luksuslikum. Uus Outlander räägib sama disainikeelt, mis mõni aasta tagasi turule tulnud läbi aegade üks ilusamaid mahtuniversaale Mitsubishi Grandis. Peugeot 4007 on aga lõvimargile omaste suurte silmade ja hiiglasliku radiaatorivõrega ning lisaks paistab silma ohtrate kroomdetailidega.  Mitsubishi hinnad algavad

359 000 kroonist ehk üle 100 000 krooni madalamalt tasemelt kui Peugeot'l. Põhjuseks on see, et prantslasel on esialgu lähtemudeliks üksnes võimas diiselmootoriga auto, kuid Mitsubishi valikusse saabus äsja ka 2,4-liitrine (170 hj) bensiinimootoriga versioon. Koos bensiinimootoriga lisandus ka automaatkäigukast. Prantslased seda veel ei paku. Ka autode diiselmootorid on erinevad. Vanal Outlanderil diiselmootorit üldse ei pakutud. Mitsubishil puudub diiselmootori valmistamise kogemus, seetõttu osteti see nüüd Volkswagenilt. Kasutatakse VW tootmisest kõrvaldatavat kaheliitrist 140 hj pumppihustitega diiselmootorit. Mootori dünaamika on igati eeskujulik ning sobib hästi ka maastikul sõitmiseks, kuid selle miinuseks on liialt suur müra. Mitsubishi ei panusta ka kuigivõrd müraisolatsiooni tõhustamisele. Ega ka prantslased ole oma autole rohkem pigimatte pannud, kuid nende 2,2-liitrine (156 hj) HDI töötab veidi vaiksemalt. Viimase dünaamikagi on Mitsubishil pakutavast märkimisväärselt erksam. See mootor talub hästi ka madalaid pöördeid. Suurema mootori puhul küsitakse aga veidi kõrgemat hinda. PSA diiselmootor peaks tulevikus jõudma ka Mitsubishi Outlanderi kapoti alla. Seni on võimalik mootorit ametlikult tuunida.

Maanteel on õdede juhitavus eeskujulik ning maastikusõi-duvõime teeb nii mitmelegi konkurendile tuule alla. Küll on aga nende vedrustus võistlejate  omast jäigem, mis linnateedel sõites pärsib veidi mugavust.  

Kui vanal Outlanderil on pidev nelikvedu, siis uue perekonna veoskeem lubab juhil nupust keerates veosilda valida. Maanteel ja linnas liigeldes teevad enamasti tööd esirattad.

Kui Mitsubishit saab osta nii viie- kui ka seitsmekohalisena, siis prantslased on komplekteeritud üksnes seitsme istmega. Kolmas istmerida on sobilik vaid laste sõidutamiseks. Pagasiruumile lisab väärtust allapoole avanev tagaluugi alumine osa, mis kannatab kuni 200-kilost raskust.

Reisijatel on ruumi samuti piisavalt ning interjööri kujunduselt on õed ühesugused. Armatuurlaua disain on moodne ja lülitid käepärased, kuid silma riivab sõitjaid kõikjal ümbritsev kõva plast. Eriti häirivalt mõjub see Peugeot'l, mille ülejäänud mudelite interjöör on peenelt ja pehmete salongimaterjalidega viimistletud.

Tehnika

Mitsubishi Outlander

2,0 DI-D

••     Võimsus, kW (hj): 103 (140)

••     Pöördemoment, Nm (p/min):

310 (1750)

••     Suurim kiirus, km/h:     187

••     Kiirendus 0–100 km/h, s: 10,8

••     Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 6,7

••     Pikkus/laius/kõrgus, mm:              4640/1800 /1720

••     Telgede vahe, mm:  2670

••     Pakiruum, l:  200–771/1691

••     Hind alates, krooni:  419 000

Plussid

•• Maastikusõiduomadused

•• Praktilisus

•• Ruumikus

Miinused

•• Lärmakas diiselmootor

•• Salongi materjalid

Tehnika

Peugeot 4007

2,2 HDI

••     Võimsus, kW (hj): 115 (156)

••     Pöördemoment, Nm (p/min):         380 (2000)

••     Suurim kiirus, km/h:    200

••     Kiirendus 0–100 km/h, s: 9,9

••     Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 7,2

••     Pikkus/laius/kõrgus, mm:             4635/1805/1670

••     Telgede vahe, mm: 2670

••     Pakiruum, l: 200–771/1691

••     Hind alates, krooni: 469 900

Plussid

•• Maastikusõiduomadused

•• Praktilisus

•• Ruumikus

Miinused

•• Olematu mudelivalik

•• Salongi materjalid