Uue ilmakodaniku sünd toob vanematele peale rõõmu ka tohutult kulutusi – voodi, vanker, mähkmed, kreemid, vannid, pulbrid – ning sageli ka uue auto ostu. Suur lapsevanker igasse trendiautosse ei mahu. Kõik lapse jaoks vajalik saab suure hädaga sellisesse autosse surutud küll, kuid millise vaevaga. Tavaliselt hakkavad värsked pereisad siis rääkima mahtuniversaalidest ja suurtest universaalidest. Varem vaadati sellistest autodest lihtsalt mööda ning autofanaatikust isa mõtles sellest üksnes meeltesegaduses või ämma survel. Ka moeka naise suurimaid õudusunenägusid on sarnaneda Ameerika tüüpilise kodukanast pereemaga, kes käib suure mahtuniversaaliga poes piima ostmas.  Selliste inimeste peale mõtleski Peugeot, kui tegi oma populaarsest väikeautost universaali. Tegelikult juba ülimenuka väikeauto 206 sünni järel lisandus mudelivalikusse selle baasil ehitatud universaal. Nüüd, kui nägi ilmavalgust selle populaarse mudeli uusversioon 207, oli igati loogiline ka uue universaali tulek. Mudelinime 207 SW kandev auto saab aga peagi ka konkurendid Renault Clio ja ·koda Fabia universaalide kujul. Seni võib Peugeot omas nišis soleerida.

Luukpärast pikem

Tavalisest luukpärast umbes 25 000 krooni rohkem maksva universaali saab kätte alates 200 000 krooni eest. Raadio ja kliimaseade tuleb baasmudeli puhul küll lisaks osta, kuid ruumikas ja praktiline pagasiruum ning stiilne välimus on hinna sees. Luukpärast on SW umbes 12 sentimeetrit pikem, kuid pagasiruum on see-eest veerandi võrra suurem. Kotte ja pampe mahub 337 liitrit ning kui tagaistme seljatoed langetada põrandaga samale tasapinnale, suureneb veomaht veel kuupmeetri jagu. Kõrgemale tõstetud tagaistmel jagub piisavalt ruumi ka kahele kaassõitjale. Kolme täiskasvanu jaoks on olud veidi kitsad. Kvaliteetsetest materjalidest komplekteeritud salong lisab prantslaslikku elegantsi ning proportsioonis mõõtmed ja sujuvate joontega väliskuju koos sobivate ning maitsekate disainielementidega teevad Peugeot 207 SW-st moeka ja nägusa liikumisvahendi. Kui tüüpiline mahtuniversaal on enamasti teel kõikuv ja kohmakas, siis  Peugeot’ universaal pakub ka sõidunaudingut. Seljakott on küll seljas, kuid linnaliikluses ja maanteel seigeldes käitub väike universaal sõiduautolikult. Rool võiks olla küll veidi parem.

Ka mootoreid pakutakse laias skaalas, koostöös BMW-ga arendatud 75-hobujõulisest bensiinimootoriga baasmudelist kuni temperamentse turboga varustatud 175-hobujõulise RC-versioonini välja. Kui äärmused kõrvale jätta, siis mõistlik valik oleks 1,6-liitrine (120 hj) bensiinimootor või siis 90- ja 110-hobujõuline diiselmootoriga versioon. Valikusse kuulub ka automaatkäigukast.

Tehnika

Peugeot 207 SW

1,6 16V Trendy

••     Võimsus, kW (hj): 88 (120)

••     Pöördemoment, Nm (p/min):

160 (4250)

••     Suurim kiirus, km/h: 200

••     Kiirendus 0–100 km/h, s: 9,6

••  Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 6,3

••     Pikkus/laius/kõrgus, mm:                  4156/1972/1527

••     Telgede vahe, mm: 2540

••     Pakiruum, l: 337-1258

••     Hind, krooni: 249 900

Plussid

•• Praktilisus

•• Kvaliteetne viimistlus

Miinused

•• Ebamäärane roolitunnetus

•• Baasmudeli tagasihoidlik

varustus