Foto: Priit Simson

Läbimüügi mõttes eristub aga kaks selget liidrit: Apple ja Samsung. Apple koorib enamiku nutiseadmetootmisega seotud tulust. Samsung on kuningas Androidi-turul. Huvitaval kombel jätkub nende vastasseis ka nutiseadmete turu uuel lahinguväljal, milleks on nutikellade müümine.

Samsungi 2014. a aprillis ilmunud Gear S2 osutus Hiinas suureks hitiks. Kinnitamata andmetel läks hiljuti kaheksa tunni jooksul kaubaks 180 000 eksemplari. Need on juba arvud, mille üle võiks nutikellaäris uhkust tunda. Asja teeb veel eriti põnevaks, et Gear S2 ei jooksuta opsüsteemi Android Wear, vaid Samsungi osalusel arendatavat rivaali Tizen. Katsed pakkuda ka seda jooksutavaid nutitelefone on edutult hääbunud.

Turu-uuringute firma Strategy Analytics väidab aga, et Apple’i nutikell Watch, mis ilmus 2015. a aprillis, müüb veelgi paremini. Nende hinnangul läks perioodil tänavusest juunist kuni septembrini maailmas kaubaks 4,5 miljonit Apple Watchi.

Nii et põhimõtteliselt on sama seis nagu nutitelefonide turul: Apple on tipus ja ülejäänute eesotsas on Samsung. Ajalugu kordub. Peaasi, et sai tõestatud: nutikellade äri polegi surnuna sündinud. Neil vidinatel on tuliseid fänne ka.