Kui Volkswagen pakub Golfist pika loetelu tavalisi pereautosid ning kooreks mõne krõbedama jõumasina, siis tütarfirma Seat panustab analoogmudeli Leoni ehitamisel just sportlikele versioonidele. Isegi kõige argisem ja lahjem Leon näeb välja nagu jõusaali püsiklient.

Mullu uuenenud Leonist paisati aasta teisel poolel rahva ette kolm suureks pumbatud lihasmassiga automaailma kulturisti. Nõrgimat ja tagasihoidlikumalt tuunitud 185-hobujõulist Leoni kutsutakse TFSI-ks  ning väliselt identseid, kuid erineva hingega kaksikuid FR-ideks (Formula Racing). Ühte neist liigutab 170 hobujõuga turbodiisel ja teist otsesissepritsega 200-hobujõuline turbo-bensiinimootor. Nii TFSI kui FR-i kapoti all tuksub tegelikult VW Golfi kaheliitrine GTI turbomootor, mida TFSI jaoks on veidi deforsseeritud. Sama jõuallikas käitab ka kontserni teisi liikmeid – ·koda Octavia RS-i ja Audi A4. Järgmise aasta alguses lisandub aga kõige vihasem Seati mudel Leon Cupra, mille jaoks on sama VW jõuallikas timmitud 240 hobujõuni. Maksimaalse kiiruse ja kiirenduse (0–100 km/h – 6,4 s) poolest ületab uus Cupra kõik senised Seatid. Erinevalt eelkäijast ei pakuta uutele Leonidele enam nelikvedu.

Oskuslikult lihvitud musklid

Kõigil kolmel kurjal Leonil on oma iseloom. Neist nõrgim, TFSI, on teistest tsiviliseeritum. Väljalasketorude muusika on gaasipedaali tallates tagasihoidlikum ning rahulikult sõites ei anna turbo endast märku. Kuid ka turbo abita on erksust piisavalt. Kui aga pöörded lähenevad 2000-le, on auto minek muljetavaldavalt särtsakas. Maanteel liiklusega samas rütmis sõites jääb kütusekulu kuue liitri kanti.

FR-i seeria pakub juba tõsisemat elamust. Diisel- ja bensiiniversiooni mineku vahel suurt erinevust ei ole. Diiselversioon kiirendab nullist sajani sõsarmudelist 0,9 sekundit aeglasemalt, kuid kulutab kütust saja kilomeetri kohta 1,9 liitrit vähem. Väiksemad hobujõud teeb tasa suurem moment. Bensiinimootoriga FR-i eelis on selle sujuvam loomus. Diiselversioon mõjub sõites närvilisemana.

Mootorite võimekusest rohkem võlub Leon juhitavusega. Mida kiiremini autoga sõidad, seda paremini alus toimib. Roolisüsteemi loojatele tahaks suisa püsti seistes aplodeerida. Olgu teekonarused nii hullud kui tahes, auto hoiab kindlalt trajektoori. See on saavutatud tänu ACC-süsteemile (Agile Chassis Concept), mis ühendab vedrustuse ja juhtimisabiga roolivõimendi. Tee ebatasasuse korral muutub roolisüsteem ühes suunas jäigemaks ega lase konarustel roolirattani jõuda. FR-i baasvarustusse kuuluv ESP koos DSR-süsteemiga (Driving Steering Recommendation) aitab aga juhti situatsioonides, kui auto on sattunud külglibisemisse. Nutikas lahendus sunnib juhti piirolukorras rooli õiges suunas keerama. Valele poole keerates muutub rool jäigemaks.

Suurepärased istmed

Vana Leoni perekonnaga võrreldes on uustulnuka vedrustus jäigem. Ebamugavust lisavad 17-tollised veljed. See ei ole aga autotootja süü, et Eesti teed on sedavõrd ebatasased. Kui soovid särtsakamat autot, pead leppima vedrustuse ebamugavustega.

Kiitust väärivad ka istmete disainijad. FR-i logo kandvad sport-istmed pakuvad kiireks sõiduks seljale ja reitele suurepärast külgtuge. Samuti on rooli kuju oskuslikult disainitud. Lisaks on kujundusgrupp andnud karmimatele Leonidele tavamudeliga võrreldes tubli annuse macho’likkust juurde. Ka korralik mugavus-varustus  kuulub hinna sisse. Seati sportlaste üheks trumbiks ongi hea varustus ning konkurentidest soodsam hind.