Tallinna ülikooli üliõpilasesinduse avalike suhete juht Janne Jakobson nentis, et Narva maantee äärde ehitatud lisaõppehoonega kaotas kool suurema osa oma parkimisplatsist, mis nüüd on tudengeile ja töötajaile kalliks maksma läinud. “Kooli kõrval oli enne suurem tasulise parkimise ala, kuhu nii õppejõud kui ka tudengid oma sõidukeid paigutasid. Aga nüüd on see ala tasuliseks muudetud,” ütles Jakobson.

Kooli sisehoovi ehitatud lisaõppehoone, mis veebruari alguses avatakse, jätab õuealale umbes 30 parkimiskohta. Ülikooli pressiesindaja Krista Männa sõnul on nii üliõpilastele kui ka ülikooli töötajaile ette nähtud parkimiskaardid, üks seitsmele. Kõik see katab aga väikse osa tegelikust vajadusest.

Tallinna ülikooli üliõpilasesinduse esimees Lauri Läänemets rääkis, et koos üliõpilasesinduse ning ülikooli rektoraadiga pöörduti tasuta parkimise asjus Tallinna linnavalitsuse poole esmakordselt 2004. aasta augustis, ent mingit positiivset vastukaja ei saadud. Vastukirjas teatas linnavolikogu, et kesklinna parkimis- ja liikluskoormuse tõusu tõttu on tasulise parkimisala suurendamine ainsaks parkimiskoormuse vähendajaks ning pole otsest põhjust, miks Tallinna ülikooli õpilased ja töötajad peaksid tasuta parkida saama.

Uus pöördumine linnavalitsusele tehti selle õppeaasta detsembri keskel. Kaua viibinud vastukiri saadi eelmise nädala algul. Selgub, et Tallinna linnavalitsus ei näe üliõpilastele ja ülikooli töötajatele parkimissoodustuste andmiseks endiselt võimalusi.

“Meie ülikoolis on niigi palju tasulistel kohtadel õppivaid inimesi, kes kooliskäimiseks peavad ka tööd tegema. Nüüd peab aga suure summa parkimisele kulutama,” oli Jakobson nõutu.

Sama seisukohta jagas ka üliõpilasesinduse aseesimees Eimar Veldre, kes näeb ainsat lahendust linnavolikogu määruse muudatuses, mis lubaks ülikoolide töötajail ja õppijail haridusasutuse alal tasuta parkida. “Ülikool on ju riigiasutus ja esindab nii riigi kui ka linna huve, seepärast oleks loogiline, kui asutuse inimesed saaksid muretult oma sõidukeid parkida. Siinkohal ei saa ma aru, miks on linnakodaniku huvid riigitöötaja või õppija omadest eelistatumad,” ütles Veldre.

Läinud reedel Tallinna ülikooli rektori Mati Heidmetsaga kohtunud Veldre kinnitas, et koostöös rektori ja teiste üliõpilaskondadega jätkatakse lahenduste otsimist Tallinna linnavolikogust.

Ei näe soodustuseks põhjust

Tallinna linnavalitsuse transpordiameti parkimiskorralduse osakonna juhataja Aado Kuuse sõnul ei näe transpordiameti parkimisamet põhjust, miks just üliõpilastele parkimissoodustusi teha. “Ma saan aru, et on raske, selles ma ei kahtle, kuid noored inimesed jaksavad liikuda, seega ei näe ma olulist põhjust, miks just neile soodustust teha,” arutles Kuuse. Küsimusele, miks oli vaja ülikooli kõrval asuv tasuta parkimisala tasuliseks muuta, märkis Aado Kuuse, et sellega lahendati n-ö igavene parkimisanarhia.

“Meile esitati mitmeid kaebusi nii Tuukri tänava korteriühistutelt kui ka lähedalasuvast ettevõttest. Kurdeti korrapäratu ja kontrolli alt väljunud parkimise üle. Autod jäeti teeserva ja ristmikule risti-rästi, segades nii teisi juhte kui ka jalakäijaid. Nüüd on parkimine vähemalt kontrolli all,” selgitas Aado Kuuse.

Kuuse leiab, et kesklinna parkimissoodustused peaksid olema seotud väikelaste transportimisega kas või polikliinikusse. Üliõpilased pole sugugi n-ö eelisjärjekorras.

Teise riikliku õppeasutuse, Eesti kunstiakadeemia turundusjuht Karin Laansoo tunnistas, et neilgi on juba pikka aega parkimise ja transpordiga probleeme, kuid midagi konkreetset pole ette võetud, vähemalt linnavalitsuse tasandil mitte.

“Meil on väike parkla viiele-kuuele masinale, mitte rohkemale. Töötajatele pakume parkimistasu kompensatsiooni, sest kui võrrelda õppejõu akadeemilise tunni töötasu ning parkimise tunnihinda kesklinnas, siis tuleb välja, et ligi poole oma palgast maksaksid õppejõud parkimisele. Õpilased peavad kahjuks ise hakkama saama.”