Toyota tõmbas eelmisel nädalal alanud Helsingi Motor Showl ja sel teisipäeval uksed avanud Bologna autonäitusel katte Eesti ostetuima ja maailmas enim valmistatud auto Corolla kahelt uuelt järglaselt. Baltikumi, Põh-jamaade, Ida-Euroopa, Venemaa ja Portugali ostjaskonnale pakutakse endiselt sedaankerega autot, mis kannab senist nime Corolla. Ülejäänud Euroopa autoostjate jaoks ehitati üksnes kolme- ja viieukseline luukpärakerega mudel, millele pandi uus nimi Auris. Viimane saabub kevadel ka Eesti müügisaalidesse. Uut universaalkerega mudelit esialgu ei plaanita.

Aurisega meelitatakse noori

Helsingi Motor Showl viibinud Eesti autoajakirjanikud olid ühisel arvamusel, et viimastel aastatel konkurentsitult turgu valitsev Toyota Corolla kindlustab mudeliuuendusega oma liidristaatust. Uus Corolla vastab margile truuks jäänud ostjate ootustele sajaprotsendiliselt ning Aurises nähakse peibutist, mis meelitab Toyota klientideks uusi ning eelkõige nooremaid autoostjaid. Aurise puhul on tegu julgeima kujustusega, mida Toyota on eales oma seeriamudeliga teinud. Konkureeriva Honda Civicu disainiuuendustega võrreldes on Toyota disainerid tegutsenud siiski vaoshoitult. Corolla hoiab endiselt konservatiivsemat joont, kuigi ka selle välimusse on lisatud tubli annus dünaamilisust ning efekti annavad sportlikud elemendid, nagu näiteks Lexus IS-ga sarnased tuled.

Senisest suurem

Uut Corollat võib kutsuda ka säästu-Avensiseks. Kunagine väike auto on kasvanud suureks. Eelkäijaga võrreldes on uustulnuk madalam, pikem ja laiem. Ruumikuselt ei jää see kuigivõrd alla Toyota keskklassimudelile ning ka viimistlusmaterjalid, interjööri kujundus ja mugavusvarustus vastavad Avensise standarditele. Üksnes mootorivalik ja hind algavad madalamalt positsioonilt kui keskklassi autol. Corolla 1,4-liitrise mootoriga baasmudel hakkab maksma veidi üle 240 000 krooni.

Kapoti alla pakutakse nelja jõuallikat, millest kaks on uued mootorid. Tehnilistelt näitajatelt silmapaistvaim uudis on 124-hobujõulise võimsusega 1,6-liitrine Dual VVT-i bensiinimootor.