Erinevalt maestro Webberi muusikalidest, on "Chessi" eranditult kõik lood hitimõõtu. Aga ka siis takerdusid kriitikud naiivsevõitu libretosse. Olgugi et "Chessi" kaasautor oli Webberi libretomeister Sir Tim Rice.

"Chessi" taustaks oli Nõukogude ja Ameerika maletajate põline võimuvõitlus, Anatoly ja Freddy prototüüpidena nähti Spasskit ja Fisherit. Märkamata, et kogu see poliitiline värk oli taust ennekõike armastusloole. Juhtmõtteks sai küsimus, kas ka armastuse mängu, nagu maletki, õnnestub mängida piiramatutes variantides. Naispeategelane Florence vahetab Freddy Anatoly vastu, Anatoly jätab maha Svetlana. Ometi tajuvad kõik, et uued suhted kisuvad eelmiste kordusmängudeks. Naised pakuvad ja nõuavad ikka pühenduvat armastust. Mehele on perekond aga endastmõistetav tagala, eneseteostuseks vajab ta veel midagi. Maailmameistriks olemist. Olgu males või muusikas. Võib oletada, et ju oli see ABBA-naistest lahutanud ja nende teisikutega uue perekonna loonud Björni ja Benny enda teema.

Seda, et poliitika oli kõrvaline taust, näitab see, et "Chessi" Londoni-variandis lasti otsustav malepartii võita venelasel, Broadwayl jänkil.

"Chess" oli esimene värske muusikal, mis ka eesti publikuni jõudis. Esmalt oli ETV-s salvestus selle Rootsi ettekandest, kus osales Eesti Raadio estraadiorkester. Detsembris 1991 sai teoks "Chessi" kontsert-ettekanne Tallinna Linnahallis.

Andersson & Ulvaeuse teine, rootsikeelne muusikal "Kristina Duvemålast" (1995) aluseks on rootslaste üks armastatumaid romaane, mis jutustab 19. sajandil Ameerikasse välja rännanud perekonna loo. Rootsis on "Kristinat" mängitud täismajadele läbi kolme hooaja. Rootsis läbi aegade kõige edukam muusikal on kogunud tänaseks ligi miljon vaatajat.