Mõni aasta tagasi omandas General Motors Korea autotootja Daewoo pankrotipesast mõned paremad tükid, k.a pooleli oleva linnamaasturi projekti, mille edasiarendus jõudis tänavu Euroopas müügile nimega Chevrolet Captiva. Ameerika tuntud maasturitega pole sellel sõidukil mingit seost, GM müüb Daewoo autosid Euroopas lihtsalt Chevrolet’ nime all. Korea Chevrolet’ perekonnas pole varem linnamaasturi tüüpi autot olnud ning ega GM-ilgi polnud seni midagi taolist pakkuda. Opeli inseneride kaas-abil valminud autole tehti kohe ka kaksikmudel Opel Antara. Viimasele anti küll hoopis teistsugune välimus, kuid tehniliselt on Captiva ja Antara sõsarmudelid.

Tubli annus edevust

Välimuse poolest peaks Captiva maasturisõpru igati rõõmustama – auto tundub suur ja kobe ning külgvaates leidub isegi sarnaseid jooni populaarse Audi Q7-ga. Sellega saab kaasa tubli annuse edevust. Mõned ostavadki maasturi üksnes selle aukartustäratava välimuse pärast ning nende vajadused rahuldab Captiva igati. Disain on õnnestunud, seda ka sisekujunduse osas. Kunagise Daewoo koleda plasti ja maitsetu puitimitatsiooni paraad on minevik. Salongis kasutatavad materjalid ei ole kuigi erilised, kuid näevad lihtsalt normaalsed välja. Imestust tekitab vaid hiiglaslik rooliratas. Miks see nii suur peab olema?

Kui välimus kõrvale jätta, siis maasturi omadusi leidub Chevrolet Captival vähe – tavalisest sõiduautost natukene suurem kliirens (20 cm) ja automaatselt lülituv nelikvedu. Seega kõige lihtsam linnamaasturi kontsept-sioon, mis lubab reisijatel end treppis kruusateel, konarlikul metsarajal ja auklikul asfaldil sõites tavalise sõiduautoga võrreldes veidi mugavamalt tunda. Captiva pehme vedrustuse ja kõrge kere kombinatsioon on aga siledal maanteel ja kurvilisel teel miinuseks ning sõiduomadustelt ja -mugavuselt jääb Korea linnamaastur sama raha eest saada olevatele korralikele keskklassi autodele alla. Ka dünaamika osas jääb Captiva jänni. Automaatkäigukastiga varustatud 2,4-liitrise bensiinimootori 136 hobust tunduvad väga väsinud ning konkurentide uuemate jõuallikatega võrreldes töötab neid ka vähem.

Kogub kiirust aeglaselt

Gaasipedaali tallamise peale hakkab mootor küll hirmsasti undama, kuid suurest mürast ei ole midagi tolku – kogukas auto kogub kiirust aeglaselt, üksnes bensiinikulu kasvab. Kellele on bensiinimootor armas, sellel tasuks valida 3,2-liitrine V6 (230 hj), kuid siis peab leppima veelgi suurema bensiinijanuga. Omaduste poolest on kõige sobivam jõuallikas 150-hobujõuline turbodiiselmootor, kuid viimase eest tuleb baasmudelist 35 000 krooni rohkem maksta.

Chevrolet Captiva peamine pluss on ruumikus. Reisijatel on võimalik piisavalt laiutada ning kotte ja pakke mahub istmerivi taha hulganisti. Nende mugavamaks kättesaamiseks ei pea isegi tagaluuki üles tõstma, piisab tagaakna avamisest. Lisaraha eest  saab autosse tellida ka kolmanda istmerea. Kaks lisaistet on mõeldud ennekõike lastele, kuid ka paar täismeest kannatab sinna mõneks ajaks istutada. Ainult et siis pole kotte kuhugi panna. Kuuenda ja seitsmenda istme saab siiski lihtsa vaevaga ka põrandasse uputada.