Ve­ne­maa võit­leb mee­le­heit­li­kult sel­le ni­mel, et säi­li­ta­da do­mi­nee­riv sei­sund Eu­roo­pa gaa­si­tu­rul, mär­gib juht­kir­jas Ve­ne äri­leht. Jär­je­kord­ne käik teh­ti läi­nud ree­del: tea­ta­ti ka­van­da­ta­va to­ru­juht­me South St­ream võim­su­se ka­he­kor­dis­ta­mi­sest ning all­kir­jas­ta­ti ne­li le­pin­gut Itaa­lia, Ser­bia, Kree­ka ja Bul­gaa­ria part­ne­ri­te­ga. Aja­leht mär­gib, et Kesk-Aa­sia gaa­si Eu­roo­pas­se trans­por­ti­mi­seks kon­ku­ree­rib South St­ream Eu­roo­pa Lii­du toe­ta­ta­va to­ru­juht­mep­ro­jek­ti­ga Na­buc­co, kus­juu­res Na­buc­co oleks kaks kor­da oda­vam. „Gaz-p­ro­mil po­le va­hen­deid to­ru­juht­me ehi­ta­mi­seks (krii­si tõttu vä­he­neb kont­ser­ni käi­ve) ega gaa­si­va­ru­sid sel­le täit­mi­seks. Ta on ko­hus­ta­tud saat­ma Eu­roo­pas­se Uk­rai­na kau­du vä­he­malt 110 mil­jar­dit kuup­meet­rit gaa­si aas­tas, mis, ar­ves­ta­des Nord St­rea­mi ja ole­ma­so­le­vaid to­ru­juht­meid, ei jä­ta enam gaa­si South St­rea­mi jaoks. Tu­leb väl­ja, et Gazp­rom on val­mis ku­lu­ta­ma hiidsum­ma kah­jum­li­ku­le pro­jek­ti­le vaid sel­leks, et kind­lus­ta­da oma po­sit­sioo­ni ja po­lii­ti­list mõju.”