Volvo uue põlvkonna tippmudel S80 on vaieldamatult parim sedaan, mida Rootsi autotootja eales on valmistanud. Kas ka maa-ilma õnnestunuim suurkesk-

klassi auto? See on igaühe maitse asi. Uustulnuk võtab mõõtu selliste mainekate ja hinnatud konkurentidega nagu Mercedes-Benz E-klass, BMW 5-seeria, Audi A6 ja Lexus GS.  Igaüks neist paistab silma teatud tugevate omadustega, on selleks siis rikkalik mudelivalik, mugavus, sportlikkus, varustus jne. Volvo S80 trump on stiilne interjöör, mis meenutab justkui James Bondi elu.

Sisekujundus väljendab parimat Skandinaavia disaini – üldpilt on tagasihoidlik, kuid lõhnab luksuse ja kvaliteedi järgi. Iga väiksemgi pisiasi sobib tervikusse.

Muutused välisilmes eriti silma ei paista. Uued kujundus-nüansid toonitavad elegantsust või lisavad sportlikku hõngu.

Kõik vajalik on olemas

Juhi ja reisijate olemine on võimalikult mugavaks tehtud – käepärased lülitid, Taani pärit-olu suurepärane audiosüsteem, lisana elektriliselt seatavad istmed, tagumiste istmete soojendus jms elektri- ja mugavusvidinad. Häiris vaid kolm pisinüanssi – kellanäitu näeb vaid juht; roolisamba kõrguse-sügavuse fikseerimise kang avaneb-sulgub sedavõrd jäigalt, et iga kord jäi pöial valusalt selle vahele; uksed avanevad seestpoolt alles pärast teistkordset lingi tõmbamist (võimalik, et seda saab ka normaalseks programmeerida). Antud turvaabinõu on vist mõeldud vähendama kaasreisijate enesetapukatseid hüpata sõitvast/seisvast autost välja? Volvole omaselt pakutakse erinevaid turvalisust tõstvaid abimehi kuhjaga. Märkimist väärib radari abil eessõitva autoga pikivahet hoidev püsikiirusehoidja, mida täiendab kokkupõrke hoiatus- ja pidurdusabisüsteem. Lahtiseletatult hakkavad kiirusehoidikuga sõites armatuurlaual tuled vilkuma ja häiresignaal valjult piiksuma, kui ees-sõitev auto pidurdab või mõni tohman ette keerab.

Suurimad uuendused peituvad siiski kapoti all. Tippmudeliks on ohtralt jõudu ja kiirust pakkuv Volvo maasturilt XC90-lt tuttav 4,4-liitrine V8 bensiinimootor (315 hj; 440 Nm). Viimasega kaasneb nelikvedu. Jõuallikas on mõeldud neile, kellele üle 6,5 sekundi 0-100 km/h kiirendav auto pole piisavalt hea ning ei ole kahju maksta sõiduvahendi eest üle 800 000 krooni. Keda aga rahuldab paarsada tuhat krooni odavam Volvo, paar sekundit aeglasem kiirendus ja esivedu - saab valida vaid 3 mootori vahel.

Tehnika

Volvo S80

4,4 V8 AWD        

•• Võimsus, kW (hj):  232 (315)       

•• Pöördemoment, Nm: 440    

•• Kiirendus 0-100 km/h, s:  6,5   

•• Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 11,9

Auto väärtus

••     aasta pärast ca  660 000 krooni

••    3 aasta pärast ca 500 000 krooni

Auto väärtust prognoosivad BRC autokeskuse spetsialistid, kes tuginevad turuanalüüsile ning pruugitud sõiduki hindamise metoodikale.