Esiteks on Itaalia ja Prantsuse autodel olnud alati suurem võimalus võita Euroopa aasta auto tiitel, sest Lõuna-Euroopa ajakirjanikke on ?üriis teistest rohkem. Kuid lisaks on Peugeot’ uuel pereautol ka kaks tugevat trumpi – keskkonnasõbralikkus ja koostekvaliteet. Neil kahel omadusel on aasta auto valikul suur kaal. Eriti ajal, mil paljusid eurooplasi on tabanud ökomaania. Lisaks on Peugeot 308-le antud atraktiivne ja nägus välimus ning hiljuti pälvis see Prantsuse auto Euro NCAP kokkupõrketestis parima tulemuse, ehk siis sõidukis olijate elu ja tervis on liiklusõnnetusse sattudes kaitstud viie tärni kindlusega.

Samas kummitab uut mudelit eelkäija Peugeot 307 vari. Müügimahtudelt on Peugeot 307 olnud väga edukas mudel – kuue aasta jooksul on müüdud 3,2 miljonit sõidukit. Teisalt kimbutavad eelkäijat kvaliteediprobleemid. Vahetult enne 308 esitlust tuli teade, et  vigase ABS-piduri-süsteemi tõttu kutsub tehas kõikjal maailmas tasuta remonti 240 000 Peugeot 307 sõidukit. Mudeli 307 töökindlus on saanud keskmiselt rohkem siunata.

Seega on igati arusaadav, miks tehase esindajad esimese asjana autost rääkides kinnitasid, et 308 valmistamisel on olnud peamiseks märksõnaks kvaliteet. Enne tootmise alustamist läbis auto kaks miljonit testikilomeetrit. Seni on uute Peugeot’de töökindluse kontroll piirdunud poole väiksema kilometraa?iga. Appi on võetud ka BMW ja Porsche oskusteave. BMW-ga koostöös on ehitatud uued bensiinimootorid  ning automaatkäigukastisüsteem Tiptronic pärineb Porschelt.

Auto vastupidavust ei saa esimeste proovisõitude põhjal hinnata, kuid seda võin kinnitada, et Peugeot 308 koostekvaliteet ja salongis kasutatavad materjalid teevad silmad ette paljudele kõrgema hinnaklassi autodele.

Vuntsidega akordionimängija

Teiste Peugeot’de vahel jääb uudismudel märkamatuks. Auto välimus sarnaneb paljuski mullu esitletud väiksema venna Peugeot 207-ga ning asjatundmatu jaoks ei erine see kuigivõrd eelkäijast 307-st. Silmatorkavamateks elementideks on suur V-tähekujuline kapott ning musta värvi, jämeda plastikribaga esile toodud massiivne iluvõre. Eestvaates  meenutab auto suurte vuntsidega akordionimängijat mõnest Prantsuse filmist. Kes aga soovib rohkem silma paista, saab tellida sportlikuma kujundusega kaitseraua.

Auto teljevahe on sama mis eelkäijalgi, kuid kere on pikem, laiem ja madalam. Kokkuvõttes annab see autole agressiivsema ilme. Interjöör on justkui moepealinna daami kallis ridikül – maitsekas ja kvaliteetsest materjalist.  Viimase moe järgi saab auto tellida ka klaaskatusega. Varustuse loetelu sisaldab hulganisti mugavus-, turva- ning elektroonilisi seadmeid. Näiteks lisaraha eest pakutakse sõidurajast kõrvalekaldumise hoiatus-süsteemi. Kui auto ületab sõiduraja teemärgistuse pideva- või katkendliku joone ning eelnevalt pole suunatuld näidatud, hakkab juhi istumise all väike seadeldis vibreerima.  Väiksema rahakotiga autoostjad peavad leppima aga tagasihoidlikuma turvalisusega – baasmudelil on hinna sees üheksast võimalikust vaid kaks turvapatja. Baasmudeli põhivarustus on paljudest konkurentidest tagasihoidlikum.

Ruumikusega Peugeot eriti silma ei paista. Tagaistmel on jalaruum keskpärane, kuid seljatoe asend tagab rahuldava olemise. Tagaistme kokkuklappimise süsteem on aga autonduse mõistes kiviaegne – esmalt tuleb juhiiste ettepoole nihutada, järgnevalt istmepadi üles tõsta ning alles siis saab tagaistme seljatoe maha keerata. Selline aega-nõudev protseduur on küll tüütu, kuid palju hullem on see, et kui tagaistme seljatugi langetada pagasiruumi põrandaga ühele tasapinnale, mahub rooli taha autot juhtima heal juhul 160 cm pikkune inimene.

See-eest leidub autos hulganisti nutikaid panipaikasid. Näiteks tagaaknalaual on kahele poole avanev ruumikas sahtel. 

Hind jäi samaks

Uue mudeliga paranes ka Peugeot’ väikekeskklassi mudeli sõidumugavus. Auto vedrustus on pigem pehme kui sportlikult kõva, kuid hoiab samas autot hästi teel. Müratase on samaklassi autodega võrreldes keskmisest vaiksem. Käigukangi lülitused võiksid olla konkreetsemad.

Mootorivalikusse kuuluvad kuus jõuallikat. BMW arendatud bensiinimootorite kütusekulu on saadud eriti madalaks just väikestel kiirustel sõites. Linnakiirusel on suudetud kütusekulu langetada koguni 30 protsenti. Isegi 1,6-liitrine (150 hj) THP turboversiooni kütusekulu on suudetud hoida ohjes ilma, et auto sooritusvõime oleks seetõttu pärsitud. (Sama jõuallikas on ka BMW-le kuuluval Minil). Selle mootoriga kulgevad möödasõidud lenneldes ning maksimummoment on saadaval juba alla 2000 p/min.

Diiselmootorid on Citroëniga kahasse valmistatud teada-tuntud HDI-d, mida pakutakse 1,6-liitrisena võimsusega 90 ja 110 hj ning tippversioonina kaheliitrise töömahu ning 136 hobu-jõuga. Viimast saab ka koos Tiptronic kuuekäigulise automaatkastiga.

Kuigi Peugeot 308 on oluliselt parem auto kui 307, maksab see täpselt sama palju kui eelkäija.

Tehnika

Peugeot 308

Premium 1,6 16V Turbo 5d

•• Võimsus, kW (hj): 110 (150)

•• Pöördemoment, Nm (p/min): 240 (1400)

•• Suurim kiirus, km/h: 213

•• Kiirendus 0–100 km/h, s: 8,8

•• Keskmine kütusekulu, l/100 km: 7,1

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm: 4276/1815/1498

•• Telgede vahe, mm:  2608

•• Pakiruum, l:  348-851

•• Hind, krooni:  284 900

•• Baasmudel 1,4 16V 3d , krooni: 219 900

Plussid

•• salongi materjalid ja viimistlus

•• mootorid

•• sõiduomadused

Miinused

•• tagaistme kokkuklappimissüsteem

•• baasvarustus

•• ruumikus tagaistmel