Euroopa autotootjatest viimasena kompaktse linnamaasturiga välja tulnud Volkswagen lubab uue mudeliga Tiguan pakkuda konkurentsivõimelist hinda ja toodet, võistlemaks selle aasta Eesti ostetuima autoga Honda CR-V. Uudismudelile valiti nimi ajakirja Auto Bild lugejate hääletuse tulemusel. Lugejate arvates sobib sellele autole kõige paremini nimeks Tiguan, mis on tuletatud sõnadest “tiiger” ja “iguaan”. Nime poolest troopikaelanik sobib suurepäraselt kinnisvarabuumi järgsesse Eestisse, kus arendajad on jätnud uutes elamurajoonides teed ja trassid välja ehitamata ning laisk peremees võib karge talveilmaga hüpata garaaÏist välja  lund kühveldamata.  Seega on Tiguanil kõik võimalused tõusta Eesti armastatud linnamaastikuautode Honda CR-V ja  Toyota RAV4 kõrvale. Tiguanil on aga taskus üks tugev trump – erinevalt Jaapani konkurentidest saab VW linnamaasturit osta koos diiselmootori ja automaatkäigukastiga.

Tiguan paistab silma hea koostekvaliteedi ja sobivate ning pehmete viimistlusmaterjalide poolest.

Mõõtmetelt keskmine

Mõõtmetelt pole “sisaliktiiger” kindlasti mitte klassi suurim, pigem selline keskmik. Samas on salongis piisavalt ruumi viiele inimesele ning perega reisimisel on abiks erinevad panipaigad ja kastikesed, mida saab lisaraha eest ka juurde osta. Täiendava raha eest on võimalik Tiguani vägagi luksuslikuks ajada. Esimest korda pakutakse linnamaasturile parkimisabi, mis otsib ise parkimiskoha ja paigutab auto sinna ilma juhi abita. Lisaks saab tellida klaaskatuse, tagurduskaamera, kangist teisaldatava kärukonksu ning uudse, kolmemõõtmelise ja puutetundliku ekraaniga navigatsioonisüsteemi, mis võimaldab orienteeruda ka kaardile kandmata paikades. Tiguani teeb ainulaadseks aga see, et klient saab oma maastikusõiduvajadused määratleda juba autoostul. Valida saab rohkem linnatingimustesse kohendatud mudeli ja maastikuversiooni Track & Field vahel. Viimase kaldus ninaosa võimaldab suuremat pealesõidunurka (28 kraadi, tavamudelil 18 kraadi) ning paketiga kaasneb ka mäest laskumise pidur ja offroad-nupp, mis seadistab mootori vaikseks, kui liigutakse maastikul. Ka tavamudeli nelikveosüsteem pakub maastikul toimetulekuks piisavalt häid võimalusi. Tavaoludes kandub 90 protsenti veojõust esiratastele. Maanteel on Tiguani juhitavus täpne ning sõiduautolik.

Tiguani mootorid on kõik turboga. Baasmudelit veab edasi 1,4-liitrine turbo ja kompressoriga TSI-bensiinimootor võimsusega 150 hobujõudu. Maastikuautole sobilikum on aga kaheliitrine turbodiisel võimsusega 140 ja 170 hj.

Tehnika

Volkswagen Tiguan

2,0 16V TDi PDE

••     Võimsus, kW (hj): 103 (140)

••     Pöördemoment, Nm (p/min): 320 (1750-2500)

••     Suurim kiirus, km/h:     182

••     Kiirendus 0–100 km/h, s: 10,7

••     Keskmine kütusekulu, l/100 km: 7,2   

••     Pikkus/laius/kõrgus, mm:   4457/1809/1686

••     Telgede vahe, mm: 2604

••     Pakiruum, l: 505-1510

••     Hind, krooni: pole teada

Plussid

•• Head sõiduomadused

•• Koostekvaliteet

•• Automaatkäigukast diislile

Miinused

•• Lisavarustuse hind kerib

üldhinna kõrgeks

•• Märkamatu disain