Kelly Sildarule pole suusatamine töö, vaid lõbu. Foto: Roxy

Sildaru on nähtus, kes särab juba aastaid üle pisikese Eestimaa piiride, kuigi me seda ehk isegi ei hooma.

Kui Kelly oleks lihtsalt üks sportlane, siis tooksid tuntuse tulemused. Ent esimesed vägevad sponsorilepingud sõlmis ta 11–12-aastasena, kui ette polnud näidata ühtki tõsiseltvõetavat võitu. Ta oli kõigest väike tüdruk, kes teeb suuskadel trikke. Nagu öeldud: nähtus.

Kristina Šmigun-Vähi pidi võitma peotäie kulda ja karda, enne kui firmad talle suuski-keppe-prille pakkuma tulid. Paljudel sportlastel ei piisa medalitest ega tiitlitest – nad ei paelu toetajaid. Kelly paelus võitudetagi.

Ekstreemsportlaste suurtoetaja Red Bull võttis Kelly ammu oma legendaarsesse tiimi. Enne esimest suurt triumfi tänavu jaanuaris toimunud X-Mängude pargisõidus oli tal ameeriklasest mänedžer, sponsoritelt saadud suusad, suusasidemed, saapad, prillid ja rõivad, kusjuures kaubaga anti kaasa ka raha. Tema eelarve oli kuuekohaline.

Kaks aastat tagasi sai Kellyst sotsiaalmeedias kõige populaarsem Eesti sportlane ja sealtmaalt on vahe teistega aina kasvanud. Nüüdseks on tal Facebookis 54 000 jälgijat.

Karjääri pole kujundatud

Kelly pole pelgalt külatanuma, vaid suurilma staar. Sel sügisel avaldas maineka Prantsusmaa ajalehe Le Figaro laupäevalisa Madame temast mitmeleheküljelise loo pealkirjaga „14-aastane Kelly Sildaru raputab vigursuusamaailma”.

„Ta on tavaline siniste silmadega blond tüdruk, kuid samas eriline,” kirjutab Madame Figaro. „Kaheselt suusatas, viieselt vigursuusatas, seitsmeselt hakkasid ta videod Youtube’is populaarsust koguma, 13-aastaselt võitis X-Mängud. Kelly karjääri pole kujundatud, kõik on tulnud iseenesest. Ka praegu pole suusatamine töö, vaid lõbu, fun.”

Artikli pealkirjas on ühe põhjusena, miks Kelly sedavõrd kuulsust kogub, viidatud tema noorusele. Vaevalt et 20-aastane marginaalse spordiala raputaja nii palju tähelepanu oleks pälvinud. Eestis küll, ent Figaro tasemel mitte.

Vaevalt et 20-aastane marginaalse spordiala raputaja nii palju tähelepanu oleks pälvinud. Eestis küll, ent Figaro tasemel mitte.

Vanus on üks põhjus, kuid teiseks oskab Kelly ennast müüa. Isa Tõnis on tütart aastaid videote, piltide ja intervjuude kaudu maailmale tutvustanud. Tulemus: Kellyst on saanud kaubamärk. Temaga reklaamitakse moekollektsioone – rõivad valib välja Ženja Fokin isiklikult –, kaabeltelevisiooni, raamatuid, kohukest… Ta on esinenud Gaselli kongressil ja teda on kutsutud PÖFF-ile filme arutama. Kellel Eesti sportlastest on midagi samaväärset vastu panna? Ja see on alles algus – Kelly on kõigest 14-aastane!

Peagi aga hakkab vigursuusailma raputama teinegi Sildaru, Kelly kümneaastane vend Henry, kes käib õega kõigil võistlustel kaasas.