11.12.2014, 18:08
HOMSES PÄEVALEHES: Eliitkooli õpetaja: Eesti gümnaasiumide õppekavades on liialt palju samal ajal õpitavaid aineid
Olen kooliga seotud reformidesse suhtunud kaheti. Ühtpidi, vanuselt poolesaja piiri ületanuna mõistan muret, et hariduse pideva ümberkorraldamisega võib kaduma minna õpetatavate ainete stabiilsus. Teisalt, olles ise uuenevatest tehnoloogiatest juba pool sammu maha jäänud, mõistan ka seda, et üksnes pidevalt muudatustele avatud kool aitab õpilastel nende ümber toimuvat mõtestada.
FOTO:
Tunnistan, et mind puudutas päris oluliselt detsembri alguses Delfis ilmunud 11. klassi õpilase emotsionaalne appikarje, mida ka sotsiaalmeedias ohtralt jagati ja nii mõistvalt kui ka kriitiliselt kommenteeriti („Mõtlen Eestist lahkumisele, et mu lapsed ei peaks kogema samasugust koolistressi nagu mina”, Delfi 4.12).
Loomulikult saan aru, et kirjatükis tõstatatud küsimused võisid tekitada erinevaid emotsioone, kuid minus süvenes veendumus: Eestis on palju õpilasi, kes ei saa aru, miks nad peavad teatud asju teatud mahus õppima, ning see muudab nad haavatavaks ja stressile vastuvõtlikuks.
Loe edasi homsest Eesti Päevalehest!