Kui tollane valitsus, tunnustan meie valitsuspartnereid ja riigikogu kes otsustasid, poleks neid valikuid rahastusest teinud, siis isegi Keskerakonna maja viis korda üle tegeliku hinna müües (huvitav mõte, eksju Taavi?), ei saaks me enamat kui pisut auke Tallinna teedel lappida.

Tallinna senistel juhtidel pole ju olnud julgust ega visiooni rajada uusi suuri taristuobjekte. Ülemiste ristmik, mida nukujuht Pai ning tänaseni keskerakonna vaimse eeskuju Savisaarega avas suur penoplastmees, oli samuti riigieelarvest rahastatud. Nagu poleks Tallinnas uusi tramme, kui riik polnuks kvoodimajanduses tegev.

Seda loetelu võiks jätkata, kuid see saaks kurb kokkuvõte Tallinna valitsejate viletsatest valikutest. Raha, eurod, suurtel objektidel tulnud pigem ikka riigieelarve otsustest. Välisvahend või oma maksumaksja raha, euro on euro. Ristmikele lisaks, Näiteks Rail Balticu rahastusest otsustasime rajada trammi Lennujaama. Taavi Aas oli kindlasti avamas sellise näoga, nagu tema rahast oleks kõik ehitatud ja endalgi kellust käsi kare.

Mida Tallinn vajab, mida inimesed vajavad?

Uue kvaliteediga ühendusi - alustades trammiliinidest Haabersti, Pirita, Lasnamäe ja Mustamäe suunal. Lisaks uusi ühendusi üle Tallinna piiri omavalitsuste ja keskustega. Samuti läbimõeldud teedeehitust ning ühendatud ja turvalisi rattateid, et saaksime lapsed ise liikuma. Et lapsevanem ei peaks igal hommikul tegema 30-60-minutilist sõitu, vaid et laps saaks ise kooli. Kui tahame, et lapsed ja täiskasvanud liiguks, peame looma, planeerima linnad selliseks ning asjad muutuvad paremaks. See on tulevik.

Aasa Taavi heidab mulle ette rahvusliku lennufirma Nordica asutamist. Vastan rahulikult, et Tallinnas olev lennuettevõte toob meie majandusse 100-200 miljonit eurot. Tänane valitsus vastukaaluks on kaotanud 340 miljonit eurot, kui võrrelda eelarves kirjas olnut ja tegelikult laekunud aktsiise. Ja ikka jääb keskparteilasel arrogantsi üle halvustada seda, mis sündinud reisjate päästeoperatsioonist ning vajalik Eesti majandusele? Kahju.

Taavi Aas meenub mulle küll ministriksoleku ajast, tema vist oli see abilinnapea, kes pärast seda kui olime teinud ära plaani Tallinna Lennujaamas investeeringud teha, parkimismajast uute lennuradadeni, tegi ettepaneku, et selle võiks katki jätta?

Nimelt võiks lennuraja alt läbi viia tunneli, et teha teed paar kilomeetrit lühemaks. Eesti oli saamas EL eesistujariigiks, tööd lennuradade remondiks pidid toimuma tiheda graafikuga (ehk mäletate uudiseid, kuidas hiljaksjäänud lennud mujale suunati) ja siis hakkame võib-olla ehk tunnelit rajama radade alla. Polnud ei plaani, ega isegi ohuhinnagut, mida see tähendada võiks. Oleks Tallinna asjamehed vähem tukkunud tööpostil ja varem tulnud, oleksime kindlasti ka seda arutada võtnud.

Kokkuvõttes: Tallinna ja Eesti inimesed vajavad julgeid lahendusi ja uusi transpordi- ning taristuplaane, mitte vingumist nende aadressil, kes teinud enamat, kui avamistel käinud. Rail Baltica, Tallinna-Helsingi tunnel, neljarajalised teed, linnaplaneerimine ning teed, kus on turvaline ja mõnus ise liikuda. Need on inimeste vajadused ja tulevik.

See, et Taavi Aas pani paar päeva tagasi Facebooki pildi, kus puhastab platsikest lummemattunud tänavatel vaid Keskerakonna valimistelgi eest, on võimas sümbool. Muud tänavad on lükkamata, kukkuge katki kui tahate, kuid mis see linnapeasse puutub, peaasi, et oma valimistelgi esine puhtam oleks! Nagu Peeter Oja irooniliselt kirjutas, see, et jaanuaris lund tuli, on muidugi täiesti ootamatu, kuid õnneks pole Tallinnas palju jäänud, kevadel hakkavad tänavad taas tolmama nagu kõrbes.

Rohkem julgeid otsuseid, uusi lahendusi ja ühendusi. Majanduses on tulekul jahedamad ajad, vaja on neid kes vaatavad kaugemale oma vuntsidest. Ka Taavi Aasalt, või kesiganes selle kirja tema eest kirjutas, eeldaks suurema pildi nägemist. Kui seda pole, nagu valitseja vastutust linna eest, tulebki kirumata kojamehe ausale tööle minna, Tallinn lausa kisendab korda armastava käe järgi.