Ajakirjaniku enda esitatud graafikust on selgelt näha, et 2012. aastal tehti Tallinnas ühissõidukitega minimaalselt 134 miljonit sõitu ning 2013. aasta jooksul, mis oli esimene tasuta ühistranspordi aasta, tõusis sõitude arv 142 miljonini. Sellised on ka transpordiameti andmed, mille detailsem vaatamine osutab, et tasuta transpordi esimene aasta tõstis sõitude arvu 8,75 miljoni sõidu võrra. Seega on tegemist ilmse ja vahetu mõjuga, mille üleminek kaasa tõi.

Jah, on tõsi, et järgmisel neljal aastal jäi sõitude arv sellesama 142–143 miljoni peale aastas, kõikudes kord mõnesaja tuhande võrra üles, kord alla. Ent tasuta transpordi eelsele tasemele ei langenud see enam kunagi.

Mõistagi meeldiksid mulle suuremad arvud. Kuid siin pole mingit müstikat. 2014. aastal remontis Tallinn Pärnu maantee trammiteed, 2016. aastal Majaka piirkonna trammiteed ja 2016.–2017. aastal Kopli trammiteed. Kõik need lõigud olid enne olnud intensiivse liiklusega – ja on nüüdki. On ilmne, et asendusbussid ei võistle mugavuses trammiga ja sealt tekkis mõningane vähenemine.