Rohelise Investeerimisskeemi (Green Investment Scheme) põhimõtte järgi tuleb AAU'de müügist saadav raha suunata keskkonnasõbralikesse projektidesse, mis vähendavad CO2 emissiooni, teatati majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist.

Eesti on koostanud nimekirja erinevatest meetmetest ning pakub ostjatele võimalust valida, millist neist nad soovivad rahastada.

Ministeeriumi teatel mängis Hispaania valikus suunata raha busside ostuks ning tuuleparkide rajamiseks rolli ka asjaolu, et Hispaania ettevõtted on nendes valdkondades tegevad ning saaksid oma toodangut siinsel turul pakkuda.

Ainus meede, mida Hispaania lisaks bussidele ning taastuvelektrile kaalus oli ministeeriumi teatel kaugkütte trasside ja katlamajade renoveerimise ning väikeste biomassil põhinevate koostootmisjaamade ehitamise meede.

Sellesse meetmesse on seni suunatud Austriale AAU'de müügist laekunud tulud. Teised meetmed Hispaaniale huvi ei pakkunud ning seega neid ka ei arutatud.

Ministeeriumi teatel valitakse uute busside liinigrupid eelkõige selle järgi, kus on vajalik transportida suuremaid reisijate hulka ning kus väiksemate busside veovõime on ebapiisav, et katta tipptundide veovajadusi.

Piirkondade põhimõttelised valikud on tehtud, konkreetsemad liinigrupid selguvad vastavate riigihangete väljakuulutamisel. Esimesed bussid saabuvad 2011 aasta teisel poolaastal ja viimased 2012 aastal.

Uued bussid ei hakka teenindama liinigruppe, mis on kaetud avaliku teenindamise lepingutega ning kus vedajatele on  pandud kohustus tagada busside olemasolu (sh uute soetamine). See tähendab, et piirkondades, kus on mõistlik väiksemate bussidega teenindamine, jääb avaliku teenindamise lepingu alusel vedaja kohustuseks vajalike parameetritega busside soetamine, nii nagu see on ka seniajani olnud.

Busside hanke viib läbi käesoleva aasta septembris maanteeamet.