Tallinna lennujaamas on Londoni lennukitäis inimesi kella neljast saati ootamas oma lennu väljumist, rääkis Päevaleht Online’ile üks reisijatest Rein. Mehe sõnul polnud veel kell 19.40 inimestele antud mitte mingit informatsiooni.

„Inimesed on juba võrdlemisi närvilised,“ märkis siis Rein, kelle sõnul on paljudel edasiistumised, mis asja neile stressirohkeks muudab. Väidetavalt on tegu tehniliste põhjustega, kuid millal esialgu kella 16.55 väljuma pidanud lend tegelikult väljub, polnud teada.

Kolmveerand kaheksa ajal ilmus lärmava rahvamassi ette kaks õnnetut töötajat, kes teatasid, et Estonian Air ei ole midagi öelnud ja nii ei tea ka nemad, miks lend nõnda palju hilineb. Lennu plaanipärasest väljumisajast oli selleks hetkeks möödas juba ligi kolm ning inimesed olid oodanud umbes neli tundi.

Mõned minutid hiljem teatati sadakonnale inimesele, et lend jääb ära. „Pööraselt vihane rahvamass suundub nüüd Estonian Airi poole,“ märkis reisija. Mõned minutid pärast kaheksat olidki reisijad Estonian Airi kassa juures. „Umbes sada inimest ootavad nüüd kassa juures, kus on üks teenindaja, kel kulub iga inimese peale kümmekond minutit,“ selgitas Rein olukorda.

Tema sõnul on inimesed juba päris tigedad ja klienditeenindaja väga hädas, kuna peab igale reisijale otsima uusi lennuvariante ning umbes sada inimest tahab tähelepanu. „Seni ei ole lennu ärajäämise põhjust teatatud,“ ütles Rein lisaks.

Ta märkis ka, et igale reisijale tuleks anda paber, kus on kirjas tema õigused. Lennujaama töötaja andis viiele kiiremale haarajale ingliskeelsed paberid, kuid teistele tal neid jagada polnud.

Rein rääkis veidi pärast veerand üheksat, et Estonian Airi kassas olnud ainuke töötaja polnud veerandtunni jooksul suutnud müüa ainsatki piletit. „Teenindaja sõnul jooksis tal mingi süsteem kokku, mistõttu ta nüüd üldse kassast lahkus.“

Rein lisas, et kassas, kus arvestades rahva hulka peaks olema viis töötajat, pole nüüd ühtegi. Samas seisavad check-in'i lettide taga tegevusetud lennufirma töötajad.

Kahel lennukil plaaniväline hooldus

Kella poole üheksa ajal istus leti taha Reinu sõnul kaks lennufirma töötajat, kes kümne minuti jooksul suutsid ka paari inimese lennupileti välja vahetada. „Samas järjekord on ikka välisukseni,“ nentis ta.

Pärast seda, kui inimesed olid poolteist tundi järjekorras seisnud, teatas Estonian Air avalikult ja valju häälega, et need, kellel ei ole pileti ümbervahetamisega väga kiire, võivad koju minna.

„Alates lennu edasilükkamisest on see esimene avalik teade Estonian Airilt,“ märkis Rein, kelle sõnul puhkes teadeandele reaktsiooniks hõre spontaanne aplaus. Rein rääkis, et inimesi on tasapisi pudenenud ning kella poole kümne ajal oli järjekorras ootamas veel umbes kolmkümmend reisijat.

Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen rääkis Päevaleht Online’ile, et lend tühistati tehnilistel põhjustel, kuid täpsustada ta ei osanud.

„Pariisi streik mõjutas ühe lennuki graafikut nelja tunni võrra ja kahel lennukil oli plaaniväline hooldus. Ühel lennukitest oli välisõhu temperatuurianduri rike, mis teisel viga oli, seda ei tea,“ rääkis Eskelinen tänase lennugraafiku probleemidest.

Estonian Air vabandab tekkinud ebamugavuste pärast.