Soomes kõik müügirekordid purustanud biograafia „Tundmatu Kimi Räikkönen” pealkiri tulistab nabakümnesse, maailm ei tunne tegelikku Räikköneni. Niisiis, kes ta on?

Sõidumees

Räikkönen sattus kuninglikku vormelisarja väga lihtsal põhjusel – ta on sõidumees. Tema karjääri polnud vaja kujundada. Kardist aastaks väikevormelisse, sealt F1 sarja. Selleks, et tulevikule alus panna, piisas Räikkönenil kõigest 15 minutist.

Talendiotsja Harald Huysmani kutsus kord soomlase külla, vaatamaks, mis mehega tegu. Räikköneni mehhaanikust abiline Kalle Jokinen pikalt ei peenutsenud: „Küsisin Huysmanilt, et kas sa oma rajale uut rajarekordit tahad. Too vastas, et rada on tolmune ja sellises seisukorras mitu sekundit harilikust aeglasem. Vastasin, et ei küsinud seda, vaid et kas sa uut rekordit tahad. Kimi läks rajale, kulus veerand tundi ning plaksti – uus rajarekord oli olemas.“ Huysman rääkis juhtunust kohe mänedžer David Robertsonile ja edasine oli ajalugu.

Jäämees

Hüüdnime Iceman ehk jäämees andis Räikkönenile McLareni meeskonna pealik Ron Dennis. „See võtab kokku kõige rohkem poole Kimi tegelikust olemusest, aga tema töömina kirjeldab see täpselt: tuled külmalt maalt, sõidad kiiresti, räägid vähe, ei otsi vabandusi, teed oma tööd nii hästi, kui oskad ja lähed järgmisele etapile. Pisut hiljem sai rolli osaks ka mustade päikeseprillide kandmine igal pool, välja arvatud duši all.”

Meediavihkaja

Räikköneni arvates oleks F1 sari meediata paradiis. Miks? Sest ta ei viitsi ega taha moodustada sõnu ja lauseid, mis midagi ei tähenda. „Selliseid lauseid on maailm täis ja prügimägedele mahub neid lõputult palju. Nii nad kõdunevadki internetis, viiakse paberlehtedena vanapaberikonteineritesse (või keeratakse nendesse kala) ning mitte keegi – ei ajakirjanikud, fännid ega ütlejad ise – ei mäleta kahe nädala pärast, kas need laused öeldi välja Malaisias, Jaapanis, Hiinas või ehk hoopis Ameerikas. Keegi ei mäleta, sest need on ikka ja jälle korduvad sõnad, varasema jutu taasesitus, tabloodel kuvatud arvude sõnaline tõdemus.”

Mehhaanik

Räikkönen on sündinud mutrivõti peos ja olevat üsna ainus kogu vormel 1 sarjas, kes oleks võimeline ise mootorit remontima – igatahes poisina karti sõites keevitas ta raame, tegi rehvitöid ja monteeris karburaatoreid. „Mullusel Barcelona testipäeval märkas Räikkönen, et Ferrari bussi WC ei tööta. Ta läks ja küsis mehaanikutelt tööriistu. Hämmastunult anti tipp-piloodile mingid vidinad. Natuke asja uurinud, nentis Kimi, et tema kaatril on samasugune süsteem. Ta roomas bussi alla ja parandas vetsu paari liigutusega ära. Kõigil jäi suu lahti.”

Pidutseja

Kord Lapimaa mökkis seltskonnaga pidu pannes avastas Räikkönen vitriinis Matti Nykäneni suusahüppekombinesooni, mis sobis selga nagu valatult. „Puudus ainult suusahüppemägi. Kättevõtmise asi. Kimi kogus diivanipadjad kokku ning sättis need hoolikalt maandumisnõlvaks. Siis ronis ta magamisrõdule, keskendus ja hüppas. Õhulend jättis soovida, aga maandumine oli peaaegu veatu. Kimi jätkas õhtu veetmist kombinesoonis.

Järgmisel hommikul oli Kimi kadunud. Lõpuks tegi keegi majast väljudes lahti esikus asuva suure kuivatuskapi ukse. Kimi magas kapis püstijalu sügavat und. Kui ta ärkas, selgus, et Kimi oli hüpperiietuse märjaks teinud ning otsustanud, et see tuleb ära kuivatada. Ta oli kuivatuskapi 45 kraadi peale kümneks tunniks tööle pannud ja püsti seistes seal sees maganud. Nii mees kui ka kombinesoon olid kenasti ära kuivanud ja viimase võis tagasi vitriini paigutada.”

M**n

Ent mida arvab Räikkönen ise? Kes ta on? „Seda peab ilmselt kellegi teise käest küsima. Raske öelda. Mind ei huvita, milline ma olen. Kõik on aeg-ajalt m**nid. Miski on valesti, kui sa iial m**n ei ole. M**niks tembeldatakse sind muidugi päris kähku ka selle pärast, et sa eriarvamusel oled. Aga need, kellel pole kunagi oma arvamust, on lödipüksid.“