Mõni üksik kilomeetrine rada jooksmiseks ning tükiti asetsevad rattateed, on kõik mis Tartul on pakkuda.

Mati Raamatu, Tartu linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja, sõnul on viimase 10 aasta jooksul läbi viidud hulgaliselt uuendusi ja uuringuid muutmaks jalgrattaliiklust linnas mugavamaks ja ohutumaks.

"Tähistasime osad kõnniteed ühisliikluseks jalakäijatele ning ratturitele ning 2000. aastal võtsime vastu jalgrattateede arenguskeemi, mida nüüd uute teede rajamisel järgitakse."

Terviseportlastele pole aga tõesti eriti mõeldud, tunnistab Raamat. "Kuid ega linn polegi hea koht spordi tegemiseks. Selleks on meil staadionid ja spordihallid. Tõsisemad ratturid võivad aga kasutada Võru või Viljandi maanteed, mis tõsi, on eraldi märgistuseta"

Raamat tõi spordivõimalustena välja ka Tähtvere spordipargi, kus spordipargi rada on 1 km, sprindirada 1,3 km ning dendropargi rada 5 km.

Veljo Lamp, Tartu linnavalitsuse sporditeenistuse juhataja lisas, et väiksemaid tervisespordiradasid (ligi kilomeetriseid) võib leida Tamme staadionilt või Raja tänava pargist.

Samuti sobib sportimiseks Jänese matkarada. Olgugi, et õhtu saabudes valitseb seal kottpimedus, sest igasugune valgustus antud piirkonnas puudub. Tartlastel jääb üle muretseda taskulambid ning julge meel ning siis saab jooksma minna küll.

"Ühtset jalgrattateede võrgustikku, nagu näiteks pealinnas, Tartus tõesti ei ole, ning põhjusteks on kitsad ning niigi koormatud teed," selgitas Lamp.

Teatud teede osad on siiski ka rattateega kaetud, kuid hetkel veel väga hajusalt, jäädes mõnigi kord teadmatuks ka tartlastele endile.

Kesklinlastel pole sportimisvõimaluste paranemist eriti oodata, kuid linna äärealadel elavatel inimestel küll. Lamp märgib, et pikkemas perspektiivis on kavas rajada Tartu- Elva vaheline kergliiklusega tee, kus saaks ka rattaga liikuda.

Tartu –Jõgeva vahele on sellel aastal juba osati rattateed tehtud, kuid hetkel mitte päris Tartuni. Paratamatult tuleb hetkel selle kasutamiseks auto või mõne muu transpordivahendiga eelnevalt kohale sõita.