Samas peab BAR olema õnnelik, sest FIA juhtkond soovis meeskonna täielikku eemaldamist sarjast, mis tähendanuks BAR-ile kümnete miljonite dollarite suurust kahju.

FIA president kritiseerib

“Selle juhtumi faktid on väga selged,” kommenteeris FIA president Max Mosleyle BBC-le pärast FIA rahvusvahelise apellatsioonikohtu otsuse teatavaks tegemist. “Meeskonnal paluti pumbata kogu kütus autost välja. Nad jätsid 15 liitrit paaki ja ütlesid meile, et see on tühi. Nende faktide põhjal arvame, et neid on koheldud väga leebelt.”

Kohtuotsus diskvalifitseerib BAR Honda tingimisi järgmiseks kuueks kuuks. See tähendab, et vähimagi selle aja jooksul avastatud rikkumise eest ootab neid sarjast eemaldamine.

Apellatsioonikohtu teatel ei saanud nad BAR-i karmimalt kohelda, sest pole tõendeid, et nad oleks teadlikult petnud. Kaalupettuse juhuslikkusele rõhusid kolmapäeval Pariisis ka kohtule selgitusi andnud BAR-i esindajad. “Nende (BAR-i – toim.) tegevus näitas vähemalt ääretult kahetsusväärset hooletust,” kõlas Mosley mõru kommentaar.

Lisaks sarjast eemaldamisele soovis FIA BAR-i karistamist vähemalt miljoni eurose rahatrahviga. Leebeim karistus, mille kohus võinuks määrata, olnuks inglase Jenson Buttoni Imolas teenitud kolmanda koha punktide tühistamine.

FIA otsuse kohaselt tühistatakse aga BAR-i sõitjate Buttoni ja Takuma Sato Imola kolmas ning viies koht. Nii tõuseb poodiumi viimasele astmele McLareni piloot Alexander Wurz.

BAR-i teate kohaselt on FIA nii karm otsus rikkumise väiksust arvestades proportsioonist väljas ja nad kaaluvad selle vaidlustamist. BAR-i väitel on oluline, et võistluse ajal oli nende auto raskem kui kehtestatud miinimumkaal.

Osav pettus topelt kütusepaagiga

•• BAR jäi pettusega vahele, kui FIA ametnikud kaalusid Imola etapi lõpus Jenson Buttoni (pildil) võistlusautot.

•• Väidetavalt oli FIA saanud BAR-i endistelt mehhaanikutelt, kes praegu töötavad muudes tiimides, vihje, et autosse on kaalu vähendamiseks ehitatud topelt kütusepaak.

•• Kui FIA ametnikud palusid BAR-i mehhaanikutel kaalumisele minevast autost kütus välja pumbata, saadi Buttoni autost kätte minimaalsed 160 grammi kütust. Sellest piisanuks rajal maksimaalselt mõnesaja meetri läbimiseks.

•• Kui Buttoni autot põhjalikumalt uurima hakati, selgus, et tiim polnud kogu kütust siiski välja pumbanud. Kütusepaagi põhjast sai FIA kätte veel 2,46 liitrit kütust. Sensatsioon puhkes, kui sama paagi sisse ehitatud topeltpaagist leiti veel 8,92 liitrit kütust. Kütuseta BAR-i lõplik kaal oli 594,6 kilo ehk vähem kui miminaalselt lubatud.