“Loodame, et jõuame lepinguni samaaegselt Hispaania meistritiitli kindlustamisega – kas aprilli lõpus või mai esimestel nädalatel,” ütles FC Barcelona president Joan Laporta.

Kataloonia rahvuslik uhkus, Euroopa jalgpalli üks suurklubisid Barcelona kaalus klubi särkide rinnaesise väljamüümist juba mõned aastad tagasi. Siis hoidis aastakümnetepikkuse traditsiooni lõppemise ära Kataloonia kohalik omavalitsus, kes klubile 15 miljonit eurot eraldas.

Hispaania meedia andmeil on Barcelona tõenäoline lepingupartner 2008. aasta Pekingi olümpiamängude korralduskomitee. Väidetavalt pakub Hiina valitsus klubile viieaastast lepingut – hiinlased maksaksid igal aastal klubile rinnaesise logo eest umbes 19 miljonit eurot. Sinna lisandub boonus heade tulemuste eest. Eellepingu kohaselt reklaamiks suurklubi pärast OM-i lõppu 2010. aastal Guangzhous toimuvaid Aasia mänge.

Chelseal uus sponsor

Teine võimalik kandidaat katalaanide klubi rinnaesisele on meedia teatel Qatar Airlines. Lepingu sõlmimisega jääks Hispaanias ainsaks sponsorilogota klubiks Baskimaa rahvuslik uhkus Bilbao Athletic.

Esimese suurklubina sõlmis esmaspäeval uueks hooajaks sponsorlepingu Londoni Chelsea, kes hülgab praeguse suurtoetaja Fly Emiratesi. Järgmisel viiel aastal ilustab sinisärkide rinnaesist Lõuna-Korea elektroonikatootja Samsung Mobile kiri. Meedia teatel tähendab sõlmitud leping hiigelkahjumis (mullu 88 miljonit naela) olevale klubile kokku 50 miljoni naelast ehk 1,15 miljardi kroonist tulu.

Chelsea loodab Korea elektroonikagigandi abil võita juurde fänne Aasias. Viimastele õnnestuks seeläbi müüa sadu tuhandeid Chelsea särke.

Aasia turul on eriline tähtsus

Aasia turul on Euroopa jalgpalliklubidele oluline tähtsus, sest sealne turg pakub tohutuid müügivõimalusi.

Chelsea sponsorivahetus oli hea uudis Londoni Arsenalile, kes sinisärkide rinnal ilutsenud Fly Emiratesi enda uueks suursponsoriks sai. Kokku toob kaheksa-aastane leping klubile sisse 100 miljonit naela. Hinna sees on Arsenali valmiva uue staadioni nimetamine Emirates Stadiumiks.

Selle kõrval on Euroopa üheks rikkaimaks klubiks peetava Manchester Unitedi 2008. aastani kehtiv sponsorleping teleteenuste firmaga Vodafone peenraha, sest toob klubile nelja aasta jooksul sisse 36 miljonit naela. Samas on “punastel kuraditel” taskus 13-aastane spordirõivaste leping Nikega, mis toob klubile sisse 440 miljonit eurot.

Uut särgisponsorit otsib endale Meistrite Liiga poolfinalist Liverpool. Neil lõpeb tänavu sponsorleping Taani õlletootja Carlbergiga, mis tõi klubile iga aasta sisse tagasihoidlikud viis miljonit eurot. Meedia andmetel küsib Liverpool uue särgiesise eest kümmet miljonit, mida taanlased kuidagi maksta ei soovi. Vahest paneb klubi edu Euroopas Carlsbergi ümber mõtlema.

Suurt raha (14 miljonit eurot aastas) kasseerib enda särgiesise eest Madridi Real, kelle leping Siemens Mobilega lõpeb selle hooajaga. Telefonidetootja, kes pakkus Reali fännide telefonidele jooksvaid uudiseid meeskonna mängust, peab oma suu uuest lepingust puhtaks pühkima. Uut sponsorit on Madridi suurklubi suutnud aga saladuses hoida.

Saksa telekommunikatsioonihiiglane Deutsche Telekom maksab kodumaa jalgpalligigandile Müncheni Bayern särgilogo eest aastas 17 miljonit eurot. Inglismaal saab D-Telekom seevastu jalgpallis reklaami suisa kommiraha eest. Premier League’i püsimajäämise eest võitleva West Bromwichi särgiesine maksis sakslastele 250 000 eurot.