Kolmes veel arutluse all olnud süüdistuspunktis – keeldumises võistlemast muudetud rajal, omavahelises kokkuleppes sõitu boikoteerida ja võistluse korraldajate teavitamata jätmises oma kavatsusest mitte võistelda – meeskondadel süüd ei leitud.

Meeskondade karistused avaldab FIA alles 14. septembril. President Max Mosley sõnul kaldub tema isiklikult eelistama punktide äravõtmisele või sarjast eemaldamisele hoopis rahatrahvi. Mosley sõnul oleks muud variandid sportlikkuse põhimõtte murdmine.

Väidetavalt võib igat meeskonda ähvardada kuni 2,5 miljoni USA dollari suurune trahv.

Sõnasõda Micheliniga

Skandaali põhjustanud rehvitootja Michelini FIA karistada ei saa, sest Mosley sõnul pole alaliidul rehvitootjaga mingit lepet, nagu paljude teistegi tarnijatega. “Nende üle meil võimu pole,” nentis Mosley.

Kaks tundi enne distsiplinaarkomisjoni istungi algust teatas Michelin, et on valmis maksma hüvitist neile 120 000 inimesele, kes Indianapolise GP-le pileti ostsid. Samuti lubas Prantsuse rehvitootja, et ostab järgmise aasta USA etapile ette 20 000 piletit ja jagab need tänavustele fännidele.

FIA karmikäeline juht Mosley tervitas Michelini ettevõtmist ja nimetas seda “suureks sammuks edasi”. Samas oli Mosley saanud varem rehvifirma juhilt Edouard Michelinilt kirja, milles avaldati kahetsust teravate kommentaaride pärast, mida Mosley skandaalse võistluse järel Michelini arvel tegi. Rehvifirma arvates võivad sellised kommentaarid avaldada Michelini mainele korvamatut kahju.

“Ma loodan, et te olete piisavalt aus võtmaks teadmiseks, et Michelin tegi maksimaalse võistluse turvalisuse kaitsmiseks, esitades väga tõsise alternatiivi (meeskondade võistlusest loobumine – toim.).”

Mosley eile avaldatud vastus Michelinile oli aga kriitiline. “Me ei nõustu, et Michelin tegi maksimaalse, kaitsmaks tõelist ja turvalist võistlust,” kirjutas Mosley. “Teil ei õnnestunud varurehve võistlusele tuua.”