21-aastane eestlane jättis selja taha mulluse AMA motokrossi sarja võrride võitja, mustanahalise James Stewarti, keda pakutakse tänavu võimsamas klassis üheks favoriidiks. “See poiss on Aigar ning Tanel Leoki vana konkurent ajast, kui ta veel Euroopas tiirutas,” rääkis Arula. “Meie poisid võitsid teda, kuid Stewarti sõidustiil oli selline, et ta võis ühes sõidus viis korda pikali käia ja ikka eesotsas olla.”

Laansoo sõitu USA-s jälginud mänedžer Mart Lajali sõnul tekitas esimest hooaega eliitsarjas alustava eestlase viies koht suurt huvi. Kuigi Laansoo lõpetas mullu samas sarjas ainsa sõidetud etapi 10. kohal, oli nüüdne edu üllatus, sest selja taha jäi isegi mullune sarja pronks Kevin Windham. “Ajakirjanikud käisid uurimas, et mis mees Juss on, sest nad poleks osanud aimatagi, et uus tegija võib kohe niimoodi sõita,” rääkis Lajal.

Viimasel ajal USA-s elav Laansoo oli eelsõitude kümnes, mis lubas tal finaali stardikoha valida kolmekümnendana. Lajali sõnul sobib Jussile, et esimest hooaega starditakse seal looduslikult pinnaselt, mitte harjumatult betoonilt.

Esimese sõidu avaringilt tuli Laansoo kaheksandana. 30 minutit pluss kaks ringi kestnud sõidus tõusis Hondal sõitev eestlane lõpuks viiendaks. Etapi võitis Suzukil sõitev krossilegend Ricky Carmichael, edestades järgmist 47 sekundiga.

Tippvorm tulemas

Teine start Jussil ebaõnnestus ja avaringi lõpetas ta 19. kohal. Finišiks tõusis Laansoo kaheksandaks. “Ühe koha võinuks veel tõusta, kuid Jussil läksid prillid uduseks, ta pidi need eest viskama ja rahulikult lõpuni tulema,” rääkis Lajal. Sõidu võitis 25-sekundilise eduga Carmichael.

“Kokkuvõttes viies koht oli maksimum, mida Juss siit etapilt tahta võis, sest viimased kolm nädalat taastus ta põetud viirushaigusest,” rääkis Lajal. “Lisaks oli ta võistlustsikkel seadistamisel ja Juss sai seda esimest korda alles laupäeval proovida.”

Viienda kohaga kaasnevad Lajali sõnul kopsakad preemiasummad nii sponsoritelt kui ka Honda Ameerika meeskonna poolt. Sportliku poole pealt tähendab esimese etapi edu Laansoole seda, et kümme parimat ei pea läbima etapi eelsõitu.