Märtini sõnul tundis ta Parkiga koos sõites esimest korda, kuidas tipptasemel võidu sõidetakse. “Markko on väga rahulik sõitja. Kui ei näeks, millise kiirusega maastik mööda kihutab, siis võiks unustada, et tegelikult võistled rallil,” kommenteeris Park eestlase sõidustiili.

Boonusena saadi juba samal, 2000. aastal leping Subaru tehasemeeskonnaga. 39-aastase Parki kogemused enne Märtiniga sõitma hakkamist olid mitte just muljetavaldavad, kuid igati soliidsed. Juba 1994. aastal MM-sarjas RAC rallil kaardilugejana debüteerinud Park oli istunud ralliautos Suurbritannia kuulsuste Mark Higginsi ja David Higginsi kõrval. Kuigi inglane oli teinud koostööd isegi suure Richard Burnsi endaga, tõusis ta MM-sarjas esile alles pärast seda, kui loobus oma palgatööst metallitööstuses ja asus 1999. aastal kaarti lugema Saudi-Araabia rikkurile Abdullah Bakhashabile.

Iidoliks hukkunud ralliäss

Walesi ja Inglismaa piiri lähedalt pärit inglase Parki sõnul nakatus ta rallipisikusse juba kümne aastaselt, kui ralli tema kodumaja lähedalt mööda läks. Parki hüüdnimi Beef pärinebki tema kodukohast Herefordist, mis laialt tuntud veiste kasvatamise poolest. Kuigi Park on kogu elu ralliautos ainult kaarti lugenud, tunnistas ta, et tegelikult oli tema eeskujuks rallimaailmas kuulus Henri Toivonen. Soomlasest ralliäss, kes ei tulnud maailmameistriks, sest hukkus MM-sarja ülekaaluka liidrina 19-aastat tagasi Korsika rallil.

Kahe lapse – 8-aastane William ja 11-aastane Victoria – isana armastas Michael Park muidki spordialasid, olleks suur kriketi, ragbi ja jalgpalli austaja. Samuti meeldis Parkile jahilaskmine.

Kas leping Fordiga jääb sõlmimata?

•• Suurbritannia ralli ajal liikusid ralliringkondades jutud, nagu oleks Markko Märtin ja Michael Park lähedal või juba isegi sõlminud järgmiseks aastaks lepingu Inglismaal resideeruva Fordi tehasemeeskonnaga.

•• Kuigi levivatest kuuldustest teatas motospordiväljaanne crash.net, ei soovinud Fordi tiim asja lähemalt kommenteerida.