Kui Michelini rehve kasutavad Citroėnid ja Fordid saabusid teenindusse tervete rehvidega, siis Peugeot’de all olid lõhkised ja vibreerivad Pirellid, millega kruusateel iga kilomeetriga väärtuslikke sekundeid kaotati. Märtini eilne parim koht kiiruskatsel oli kuues.

Park kiitis autot

Kaardilugeja Michael Park rääkis intervjuus ralliraadiole, et auto on neil ideaalne, kuid Pirelli rehvidest ei soovi ta edaspidi midagi kuulda.

Grönholm suutis alguses küll konkurentsis püsida ja juhtis pärast kahte avakatset rallit, kuid sellega soomlase pidu lõppes. Kolmandal katsel keeras tuline Grönholm oma Peugeot’ lühikesel asfaldilõigul katusele. “Sõitsime liiga kiiresti ja kaotasime pidamise. Minu viga,” tunnistas Grönholm, kes kaotas uperpalliga poolteist minutit.

Kohe järgmisel katsel sõitis soomlane taas põhjad, kuid kulunud rehvide tõttu kaotas päeva viimasel 18 km pikkusel katsel kiiremale Loebile koguni 27 sekundiga.

Esikohta hoidva Citroėni piloodi Sebastien Loebi sõnul üllatas teda, et teisena rajale startides saavutas ta nii häid aegu. Kokku võitis Loeb päeva neli kiiruskatset Grönholmi kahe vastu.

Pidamise üle ei kurtnud ka esimesena rajale läinud, samuti Pirelli kliendi Subaru esipiloot Petter Solberg, kes kurtis oma sõiduvigade üle. Norralase väitel jäi ta kahel esimesel katsel pidurdamisega hiljaks ja kaotas seetõttu vähemalt 15 sekundit.

Õnnetult lõppes sõit taas belglasele Francois Duvalile, kes päeva lõpus üldarvestuse teiselt kohalt oma Citroėniga välja sõitis. Päeva suurüllataja on kahe aasta vanuse Fordi rooli keerav soomlane Mikko Hirvonen, kes kasutas ära tagant startija eelise ja kihutas puhtaks sõidetud rajal end üldarvestuse kolmandaks. “Auto käitub täpselt nii nagu ma tahan,” ütles Hirvonen.

Aaval purunes rehv

Kiiret sõitu teeb juunioride WRC klassis Urmo Aava, kes lõpetas päeva teisena. Eestlase kohad katsetel olid 3., 4., 5., 8., 4. ja 2. “Esimest katset alustasime rahulikult, sest vajasime aega sisseelamiseks,” ütles hooaja avastarti tegev Aava. “Teisel ja kolmandal üritasime juba veidi.”

Neljandal katsel purunes eestlastel seitse kilomeetrit enne finišit rehv. “Rada ronis seal tasapisi ülesmäge ja seetõttu kaotasime ligi minuti,” ütles Aava. “Päeva viimase katsega võib juba väga rahule jääda.”

Kuigi mitmed juunioride klassi konkurendid sõidavad tänavu juba viiendat kruusarallit, loodab Aava nendega kiiruses edaspidigi konkurentsivõimeline olla. “Ma pole öelnud, et paneme siin kõigile ära,” ütles ta. “Kuid sõidutunne hakkab tasapisi tulema ja me liigume järjest kiiremini. Ega siin pole veel kellelgi midagi kindlat peos.”