Briti vormel 3 sarja võistlejaist parimana – seitsmendana lõpetanud eestlase sõnul oli kaotuse peapõhjus harjumatud Kumho kummid. “Mina isiklikult sain nende kummidega esimest korda sõita alles vabatreeningul,” rääkis Asmer.

Kvalifikatsioonis 15. aja sõitnud eestlane kaotas britt Lewis Hamiltonile ringiga poolteist sekundit. “Pool aastat tagasi Bahreinis sarnasel sõidul kaotasin talle ühe kümnendikuga,” rääkis eestlane. “Seal oli olukord mõlema jaoks võrdne – sõitsime kõigi jaoks uute Yokohama kummidega. Ei usu, et nende kuude jooksul nii aeglaseks olen jäänud.”

Nädalavahetust valitsesid vormel 3 eurosarja võistlejad, kes sõidavad kogu hooaja vältel Kumhodega. “Inglismaal sõidetakse Avonitega ja ilmselt oleks seal sõites olukord just vastupidine,” ütles Asmer.

Teiseks allajäämise põhjuseks nimetas piloot mootorit. “Neli Mercedese meest olid teistest peajagu üle. Me oleksime nagu teises klassis sõitnud,” ütles Asmer. “Kõik Briti tiimijuhid tunnistavad, et Mercedese mootorid on muudest üle.”

Võistlus ise kujunes eestlase jaoks rutiinseks. “Kuues koht olnuks siin maksimum. Kuues mees oli minust aeglasem, kuid siinsel rajal on vähe möödumisvõimalusi,” rääkis ta. “Ootasin, et ta teeks vea, kuid ei teinud.”

Võidusõit Hollandis suur šõu

Sõidu võitis mustanahaline Lewis Hamilton, keda arvatakse peatselt siirduvat vormel 1 maailma. Karates musta vööd omav inglane juhib vormel 3 eurosarja, kus ta tänavu enamiku etappe võitnud on.

Asmeri sõnul on vormel-3 Masters võidusõit Hollandis suur šõu. “Pealtvaatajaid oli 70 000. Ferrari tegi siin vormel 1 autodega demonstratsioonsõite, sõitjateks Eddie Irvine, Jackie Ickx.”

Kui tavaliselt peetakse Masters of Formula 3 kuurortlinnas Zandvoortis augustis rannahooaja tippajal, siis sedakorda oli võistlus kaks kuud varasemaks toodud. “Hollandis jõustub paari nädala pärast tubakaseadus ja siis ei tohi Marlboro end enam reklaamida,” ütles Asmer.