Õigupoolest oli see mitmele siseringi kuuluvale inimesele teada juba paar nädalat tagasi, kui kurbusega tunnistati, et järgmisel aastal pole eestlastel kuninglikus WRC sarjas kellelegi kaasa elada.

Fännide viimane lootus suri eile, kui jaapanlaste Mitsubishi lõhkas uudispommi, teatades õhtul, et loobub üldse MM-sarjast, sest kulutused ületavad tehase võimalusi. Asjatuks osutusid Mitsubishi katsed saada enda uueks peasponsoriks Marlboro. See muutis ka meeskonna finantsseisu oluliselt halvemaks ja järgnes šokeeriv uudis.

Naasmine 2008?

Äsja Hispaanias eduka testsessiooni lõpetanud ja Rootsi talitestiks valmistunud Mitsubishi Ralliarti meeskonna töötajaile tuli selline otsus justkui välk selgest taevast, väitis tänavu Mitsubishi palgal olnud ja uueks hooajaks samuti lepingut lootnud soomlane Harri Rovanperä. Soomlane tunnistab oma koduleheküljel, et vaevalt pool tundi enne ebameeldivat uudist arutasid nad meeskonnakaaslastega Rootsi testi üksikasju.

Mitsubishi teatel kaaluvad nad 2008. aastal sarja naasmist, kuid see on väheusutav, sest sama teed kadus WRC sarjast Lõuna-Korea autotootja Hyundai, kes lubas samuti lühikese puhkepausi järel naasta.

Rovanperä personaalse internetisaidi toimetaja väitel on FIA rallikomitee lubanud, et juhul kui sarja jääb alles vaid kaks tehasetiimi, pole konstruktorite arvestuses MM-tiitli väljaandmine mõttekas.

Ridamisi WRC sarjast loobunud tehasetiimide väitel on konstruktorite arvestuses osalemine liiga kallis, sest FIA nõuab osalemist kõikidel 16 MM-etapil. Seetõttu eelistavad tehasemeeskonnad investeerida eratiimidesse, kes osaleksid valitud etappidel ega rändaks maailmas ringi.

Kuigi FIA on ühest küljest väitnud, et soovib tootjate jaoks sarja kulusid vähendada ja on seetõttu kahandanud tehasemeeskondade sõitjate arvu varasemalt kolmelt kahele, on teise käega kulutusi suurendatud. Nii tõsteti etappide arvu varasemalt 12-lt nelja võrra 16-le.

Soomlaste väitel püüab FIA farsiks muutunud konstruktorite sarja päästa. Võimalik, et konstruktorite võistluse arvestuse tingimusi pehmendatakse. See lubaks konkureerida ka praegu tehasetoel jätkavatel eratiimidel.

Küll Märtin endale töökoha leiab

Rein Luik, autospordispetsialist

See, et järgmisel hooajal osaleb ainult kaks tehasetiimi, vaevalt publikuhuvi kahandab. Inimestele pakub huvi ikka Loebide, Solbergide ja Grönholmide omavaheline mõõduvõtt, mitte see, kas masinad kuuluvad tehase- või eratiimidesse. Osales ju 1994. aastal ka ainult kolm tehasemeeskonda.

Kuid aasta-kahe pärast plaanivad mitmed meeskonnad MM-sarjaga taasliituda.

Autosport lihtsalt sõltub väga palju rahast. Igal aastal on mõni kõva sõitja tehasemeeskonnast välja jäänud, kuid ei usu, et Markko Märtini sportlik tase seetõttu langeb. Küll ta endale töökoha leiab.