Kõige enam luges idee autori Märtini sõna. “Tema istus nende meestega testi ajal ühes autos ja nägi nende sõiduvõtteid ja kurviminemise tehnikat,” rääkis Sillat.

Väljavalituks osutusid aastaid Eesti N-rühma paremikus püsinud Martin Rauam (21) ja tänavune E-klassi meister Rainer Aus (18), kellele Märtin eile isiklikult helistas ja väljavalimisest teatas.

Uudis edastati koolitundi

“Olin koolitunnis ja ei saanud pikemalt rääkida,” ütles Aus, kes seni sõitnud autorallis vaid kaks hooaega. Tema arvates võis väljavalimise otsustada see, et tal õnnestus lõpuni endaks jääda. “Mingit värisemist polnud, ainult katsete järgsel õhtul tekkis ootusärevus, et mis saab.”

Kogenud Rauam kuulis uudist tööl kinnisvaraga tegeldes. “Nüüd tuleb alustada rasket tööd, et järgmine aasta N-rühma tiitel ilma igasuguste kompromissideta ära võita,” ütles Rauam.

Kõige lähemal oli kahekordne hõbeda omanik tiitlile 2004. aastal, kui ta kaotas Saaremaa rallil esikoha kümmekonna sekundiga venelasele Aleksandr Dorossinskile. Rauami karjääri parim tulemus pärineb 2003. aastast, kui ta saavutas Eesti meistrivõistluste arvestusse kuuluval Paide rallil absoluutarvestuses esikoha.

Hiljem on kippunud tehnika noort rallimeest alt vedama. 2002. aastal ise ehitatud N-rühma Subaru pole koormustele vastu pidanud. Kuigi Rauami isa on Eesti mõistes edukas ärimees Aivar Rauam, pole rallisport ala, mida saab Eestis tipptasemel oma raha eest sõita. “Selliseid helgeid võimalusi nagu nüüd tuleb üsna harva,” ütles Rauam.

Rauam peab uueks hooajaks leidma tiimi umbes pool miljonit krooni sponsorite raha. See on kindlasti soodsam tehing, kui omal käel sõita. “Ma tean, mida meie uus Inglismaal Prodrive’is ehitatud Subaru tähendab,” ütles Rauam. “Minu praegune auto on ralli eilne päev ja pealegi iseehitatud, see auto aga tänane päev, mille ehitanud professionaalne meeskond.”

Kuigi Märtin hindas väidetavalt Rauami sõidustiili testil samuti Subaruga osalenud kogenud Andrus Lauri omast paremaks, sai sõitja valimisel siiski otsustavaks teadmine, et “seni on Rauami ees suures rallispordis kõik teed püsti olnud.” “Kui me järgmine aasta seda tiitlit ära ei too, siis pole meil ühtegi vabandust,” lubas kolm aastat sportliku ralliga tegelnud EBS-i kolmanda kursuse tudeng Rauam.

Aus on külma närviga sõitja

•• Tulevikulootust Rainer Ausi ootav arenguhüpe võimsasse autosse on tema sõiduõpetaja, endise sotsialismimaade Sõpruse karika võitja Vello Õunpuu hinnangul õige. “Rainer tõmbas selle hooajaga oma Lada täiesti tühjaks, arenguks oli vaja uut autot,” ütles Vello Õunpuu, kes noort rallisõitjat kaks hooaega kõrvalt õpetanud.

•• “Rainer on ökonoomne sõidumees, kes oskab sõita tehnikat säästes. Ta mõistis kohe, mis talle kõrvalt ütlesin, ja parandas asju juba paari sõna järel,” rääkis Õunpuu. “Kui poisis perspektiivi ei oleks, ega ma siis poleks temaga jännanud. Tal on väga hea kõhutunnetus ja ilma selleta pole rallis midagi teha.”

•• “Ta on seni sõitnud kogu aeg Ladaga, mis võtab kiirust üles 155-160 kilomeetrit tunnis, Subarul on see näitaja 200,” rääkis Õunpuu. “Kuid Raineril ei ole kiirusega probleeme, jalg tal krampi ei lähe nii nagu mõnel, kes muutub kriisiolukorras närviliseks.”