“Meil pole teile täna mingeid uudiseid, kui need tulevad, saate sellest kohe Fordi ametliku avalduse kaudu teada,” ütles vaba tehasepiloodi koha peafavoriidi Markko Märtini inglasest mänedžer Paul Turner eile õhtul.

Inglismaal asuva M-Sportiga läbirääkiva Turneri väitel pole Markkol seni uut kindlat kaardilugejat, kuigi nad on sel teemal mitme inimesega rääkinud. “Kaardilugeja teemal pole mõtet seni ametlikult rääkida, kuni Markkol autot ei ole,” ütles Turner.

Kuigi uus Ford Focus näitas end Austraalia rallil debüteerides parimast küljest, on lepingu allkirjastamine ilmselgeks favoriidiks peetud eestlasega jäänud venima. Kuigi tiimijuht Wilson kinnitas enne Austraaliat, et nende valikus on Märtini ja Mikko Hirvoneni nimed, tekkis inglases taas huvi Austraalias kaheksa kiiruskatset võitnud Chris Atkinsoni vastu. Atkinson pole väidetavalt rahul talle Subaru meeskonnas osaks saava kohtlemisega.

Kuigi soomlased hellitavad lootusi, et väljavalituks osutub Hirvonen, peavad sealsed ralliasjatundjad eelistatuks siiski Märtinit. Soome suurima spordiväljaande, Ilta-Sanomate Veikkaja andmeil vaidlevad Ford ja Peugeot selles, mis raha eest eestlane Prantsuse tiimist lahkuda saaks.

Ford maksaks osa palgast

Väidetavalt kuni kümme miljonit krooni aastas teenival Märtinil on kehtiv leping Peugeot’ga veel järgmiseks aastaks. See tähendab, et prantslased maksavad eestlasele endiselt palka.

Juhul, kui Märtin siirduks inglaste Fordi, soovivad prantslased, et M-Sport maksaks eestlase palgast olulise osa ise kinni.

Kuigi Hirvonen on nõus ise meeskonda sponsorite raha tooma, oleks Märtini palkamine reklaamina Fordile parem tehing. “Mikko pole ärile nii hea ja kui keegi on wrc-sarjas hea ärimees, siis on see Malcolm Wilson,” kirjutas Briti rallifoorumis üks endine M-Sporti töötaja.

Uudist Fordi teise tehasepiloodi palkamisest ei pruugi tulla isegi lähema paari nädala jooksul. Võimalik, et M-Sport teatab sellest alles detsembri alguses Itaalias toimuval suurel autoshow’l.