20 kilomeetri läbimisel kaob terve tund tühja auku, kust seda enam kunagi tagasi ei saa. Oleks mul mootorratas, lipsaksin autode vahel siksakke tehes kohale paarikümne minutiga. Aga mootorratast mul pole. On vaid autoraadios kädistavad saatejuhid, kes ei jõua Valencias toimuva tähtsust ära kiita – peagi näeme “tuhast tõusva fööniksi” Fernando Alonso ja “pugejast ussitaja” Lewis Hamiltoni põnevat duelli.

Meedia ja publiku õnneks on haiglast huvi tekitav vastasseis serveeritud ning mürgist salvi võib südamerahuga isegi treeningsõitudel loopima hakata. Mis sest, et algava hooajani on jäänud 54 päeva – hispaanlastest saatejuhid neavad Hamiltoni maapõhja. Vaid üks kommentaatoritest tuletab tagasihoidlikult meelde, et on ka teisi rivaale ja päris arvestatavaid. Eriti Ferrari. Samas kui näiteks BMW Sauberi võivat juba välja praakida. Alonso Renault R28 olla BMW uuest autost peajagu üle, kuigi ajaleht Marca väitis, et BMW Sauberi puhul on tegemist selle hooaja üllatajaga.

Samal ajal astuvad ringraja suunas tervet päeva veetma tulnud inimesed, peamiselt mehed ja mehehakatised, kel on kaasas mikrokülmkapid ja võileibu täis õlakotid ning peakatteks eri tiimide nokatsid. Renault’ logosid on näha suhteliselt vähe. Aga nii mõnigi on välja otsinud aasta sahtlis vedelenud sinisel põhjal kollase ristiga Astuuria – kust Alonso on pärit! – lipu, mis ühtib Renault’ värvidega.

Hispaania vormelifännidel on värvide ja lojaalsusega viimasel ajal üldse üks suur segadus. Võitmatu sinisepalavik, mis valitses aasta eest, oli vaja järsku vahetada ümber hõbedase ja punase vastu, ent siis algas McLareni peretüli, kus Alonsole tehti ülekohut, ning hõbe-punane peideti igaveseks kapi põhja. Tükk aega vaikust – kas Ferrari punane või Renault’ sinine? – ja siis lõpuks tagasi sinise juurde.

McLareni sisetüli paistis hispaanlasi lausa isiklikult puudutavat või solvavat. Sellest ajast peale, kui Alonso tuli esimest korda maailmameistriks, on vormelisõit pakkunud tõsist konkurentsi siiani vist vaid religiooniga võistelnud jalgpallile. Alonso võite tähistatakse suurejooneliselt ilutulestiku ja šampanjavannidega nii Madridis, Barcelonas kui ka Bilbaos. See on puhtatõuline alonsomaania, nagu hispaanlased ütlevad.

Tõeline pidupäev

Katsesõite oodatakse jälgima üle 20 000 huvilise, kuid päeva peale selgub, et pealtvaatajaid on üle 35 000. Tribüünil satun kõrvuti isaga, kelle kolm väänikust poega tõusevad iga kord püsti, plaksutavad ja karjuvad kõrist veenid välja, kui pooljumal Alonso mööda vuhiseb. Autod kaovad vasakult paremale sellise tirina, tärina, vingumise ja huilgamise saatel, et võtab kõrvatrummid võbisema. Aga minu kogenematul silmal on raskusi autode eristamisega.

Kolme poisi isa hüüab esmalt poegadele ja seejärel sõbralikult ka mulle, kes just mööda sõitis ning mida võis mootori hääle põhjal järeldada. Et kuulaku me R28-t ja siis teisi! Kuulame. Mina vahet ei tee. Tema aga väidab, et mootori viisilaine ja rütm selgitavad täpselt, miks suur osa juhtidest, nagu Kimi Räikkönen või Lewis Hamilton, on Valencia rajalt välja sõitnud, ent Alonso mitte. Selliseid järeldusi on pereisal lausa varrukast võtta.

Selle pere ja tohutu hulga Valencia publiku jaoks on tegemist pidupäevaga. Alonsomaania on endale selga kasvatanud uued, tugevad tiivad ning sel aastal lendab Fernando jälle. Hispaanlased on selles veendunud.

Asmer tegi kiireid ringe

•• BMW Sauberi ametliku pressiteate kohaselt läks eilne katsesõitude päev igati korda ning pilootidel õnnestus meeskonna tehnilisele personalile koguda palju väärtuslikke andmeid. Marko Asmer sõitis “piiratud programmi” alusel 44 ringi, keskendudes peamiselt süsteemide kontrollile ning arendustööle.

•• “Ta tegi head tööd, paistab, et asjad lähevad hästi,” ütles Asmeri mänedžer Harald Huysman.

•• 16 sõitja seas tegi päeva kiireima ringi brasiillane Felipe Massa Ferrari uue hooaja masina roolis. Marko Asmeri kiireim ring (1.13,669) jäi päeva üheksandaks tulemuseks, BMW Sauberi sakslasest põhisõitja Nick Heidfeld pidi leppima 11. kohaga.

•• Huysmani sõnul oli Asmer õhtu poole näidanud aga veel paremat minekut, sõites välja pärastlõunaste ringide neljanda aja.  “Markol on hea kiirus, anne, autotunnetus – arvestagem, et see oli tal alles neljas päev selle vormeli roolis ning ta ei teinud just palju ringe,” ütles mänedzˇer.

•• Huysman rõhutas siiski, et katsepäevade ringitulemusi ei saa piloodi kiiruse hindamisel üle tähtsustada.