Tippspordist loobunud Noole esimene “klient” on odaviske maailmameister Andrus Värnik, keda Nool esindab Saku õlletehasega reklaamilepingu sõlmimisel. Värnik esitleb peatselt ilmuvas televisiooni- ja trükireklaamis Saku uut spordijooki.

“Mul oli varasemast oma kogemusest selge, mida selline amet tähendab,” ütleb Nool. “Aivar Karotam (Värniku võistluste mänedžer – toim) müüb lihtsalt võistlusi, kuid tippsportlasel peab olema keegi kõrval, kes otsib sponsoreid, sõlmib lepinguid ja teeb muud võistlusvälist tööd.”

Pärast Helsingi MM-i oli maailmameister Värnikul Noole sõnul piltlikult olukord, kus teda sooviti korraga esinema mitmesse kohta. “Kes tahtis televisiooni, kes raadiosse, kes kuskile keldrisse. Sellisel ajal peabki sportlasel olema kõrval inimene, kes ütleb, kuhu minna ja mille eest raha küsida ning mille eest mitte,” räägib Nool.

Noole sõnul arvas endine Eesti Olümpiakomitee president Tiit Nuudi kunagi, et Eesti reklaamiturg on 500 miljonit krooni. “Ma ei tea, kuid ilmselt on rohkem ning on elementaarne, et reklaami tellija võtab sinna meelsamini mõne tuntud sportlase kui lihtsalt ilusa modelli,” ütleb ta. “Nii, et tööd on.”

Mõtleb promootori tööle

Olümpiavõitja on enda sõnul tõsiselt mõelnud professionaalse spordipromootori ametile, kuid pole ideest kaugemale jõudnud. “Praegu Eestis sellist inimest ei ole, kuid vaja oleks,” ütleb ta. “Ma olen seda juba mitu aastat mõelnud. Siis kui kümnevõistluse Reval Hotel Cupi korraldan.”

Noole sõnul pole professionaalse promootori tööl mõtet, kui esindada vaid ühte võistlust. “Teen selle Reval Cupi ära ja mis ülejäänud aastal teen?” küsib ta. “Sisuliselt tähendab ühe võistluse korraldamine aastas kolme kuud tööd. Vaja on kolme võistlust, sest siis jätkuks tööd aasta ringi. Saaks võtta ka tööle inimese, kes igapäevaselt nende asjadega tegeleb.”

Seetõttu on Nool kaalunud osa rahvaspordivõistluste esindamist või korraldusõiguste omandamist. “Selge on, et Reval Cup jätkub ja sellega peab tegelema. Vahepeal mõtlesin, et pole seda enam mõtet teha, kuid meie kümnevõistluse poisid said jalad alla ning võistlust on vaja.”

Nool tunneb reklaamimaailma paremini

Andrus Värnik, odaviskaja

“Idee Erki endale mänedžeriks võtta tekkis erinevate nõupidamiste käigus. Ma loodan, et Aivar (Värniku võistlusi vahendav mänedžer Aivar Karotam – toim) ei pahanda, et Erki mind selles valdkonnas veidi aitab. Erki on reklaamimaailmaga rohkem kokku puutunud, sest temast endast on tehtud mitmeid reklaamklippe. Ma ise olen ju veel selles valdkonnas poisike. Lisaks on Erki tuntud inimene, mis teeb asjaajamise ilmselt veidi kergemaks. Ta on reklaamiasjade köögipoolega rohkem kursis ja juba lahendanud olukordi väga hästi. Hetkel on see koostöö lihtsalt üheks projektiks, kuid eks aeg näitab, mis tulevik toob.”