Eestlasele tehti ettepanek testida USA-s NASCAR-i autot

Ootamatu telefonikõne sütitas USA võidusõidusarja Sports Toyota Championship võitnud Rain Pilves lootuse pääseda testima NASCAR–autot.

“Helistasid väliseestlased, kes osalevad ühe NASCARi tiimi rahastamisel,” selgitas Pilve. “Nad otsivad uut pilooti, juhuslikult saadi teada, et võistlen USAs. Kindlat kokkulepet ei sõlminud, kuid loodetavasti õnnestub minna testisõitudele.” Ees ootab ülipõnev hooaeg

NASCARi mängumaale pääsemine tähendaks Pilve unistuste täitumist. “Mul ükspuha, kummas suures sarjas kihutan — kas Indycaris või NASCARis,” nentis võidusõitja. “NASCAR on Indyst võimsamgi: auto kaalub poolteist tonni ja aretab kiirust üle 300 km/h. Kuid kindlasti tahab ta harjumist. Tuleb selgusele jõuda, kuidas ovaalil võistlemine mulle sobib.”

Praegu tiksub Pilve jaoks “ülipõnev aeg”. “Võimalusi on mitmeid, vaatan, mis saab,” ütles ta lootusrikkalt.

Mullune Sports Toyota Championship sarja üldvõit pakkus väljavaate testida Panoz Racingi tiimis GT-1 sportautot. Plaan teostub, kui mootoritarnijat vahetanud meeskond masina jooksma saab.

“Head suhted on kujunenud ka ühe Indycari tiimiga,” andis Pilve teada. “MänedÏer hoiab nendega sidet, kevadel kohtume silmast-silma.”

Pilve annab endale aru, et ootamatult merest kerkinud mitmete võimaluste maal ei tohi pead kaotada. “Eelkõige tuleb ikkagi GT-1 testid edukalt läbida,” sättis ta proovikivid tähtsuse järjekorda.

“Ma pole Panozi plaanidega täpselt kursis. Meeskonda pääsemisel mängivad rolli mitmed nüansid, tegemist on suure äriga. Eelkõige huvitab neid, kas eestlane Pilve võib uusi sponsoreid tuua.

Tiimi eesotsas seisavad autoringkondades tuntud tegelased. MänedÏer töötas varem Arrowsi vormel 1 meeskonnas, novembris käis Panozis testisõitudel vormelipiloot Jan Magnusson.”

Toyota-sarja võit tõi Pilve suurele rahapajale sammukese lähemale—autoüüri ja mehaanikute töötasu ta enam maksma ei pea. Järgmine aste tähendaks kerkimist palgaliseks sõitjaks.

“Tippsarjas võistlemine pole teistmoodi mõeldav,” kinnitas Pilve. “Eestist ei leiaks ma iial 10 miljonit krooni, et kihutada oma lustiks.

Minust peab saama mees, kelle vastu tiimid huvi tunnevad. Nagu Toyota sarjaski—sponsor tahab, et tema meeskonnas sõidaksin.”

Sõlmis senise tiimiga soodsa lepingu

Pilve etteasted on usku süstinud ka Maarjamaa toetajatesse. “Rahastajate leidmine on nüüd lihtsam. Ma ei pea enam korterit maha müüma, et hooaja lõpuni vastu pidada,” vihjas võidusõitja mullusele.

Kuna mitmete plaanide teostumine ripub alles õhus, pikendas Pilve lepingut senise tiimiga TRP Racing. “Sain teise sarja siirdumiseks vabad käed,” andis kiirusekummardaja teada. “Ilmselt olen Toyota–karussellis üks soodsama lepinguga sõitjaid. Pean muretsema vaid reisi- ja elamiskulude pärast.”

Pilve sõnul toimuvad Toyota sarjas olulised muudatused. “Mootorid on võimsamad, kummid uut tüüpi. Auto peaks ringil viis sekundit kiiremaks muutuma, tippklassi masinale jääb ta nüüd alla 15 sekundit.”

“Väljavaated on igati head,” võttis piloot eesootava kokku. “Seni polnud ma võidusõidumaailmas keegi, nüüd hakkavad investeeringud ära tasuma. Liigun ringkondades, kellega koostööd tehes on kõik võimalik.”