Ametlikult ei tohi Peugeot’ mehed Itaalia rehvitootja kohta midagi halba öelda. Kuna ümberringi on itaallased ja inglise keelt mõistvad ajakirjanikud, räägivad mornide nägudega Marcus Grönholm ja Markko Märtin omavahel suud puhtaks soome keeles. Ühtegi head sõna sealt dialoogist Pirelli kohta ei kuule.

Erinevalt Grönholmist on eestlasel varasem Pirelliga sõitmise kogemus – 2001. aastal Subaru tehasemeeskonnas. Märtin arvab, et itaallaste kummisegu on praegugi sama, mis toona. Võimalik, et eestlane liialdab, kuid võrdlus on ilmekas näitamaks Pirelli arendustöö taset.

Pirelli rehvid tasuta

Põhjus, miks Prantsuse rehvitootja Michelini ajalooline klient Peugeot sõlmis talvel kolmeaastase hankelepingu Pirelliga, peitub osalt rahas. Kui Michelin küsib oma klientidelt rehvipartiide eest raha, siis Pirelli võtab WRC sarja reklaamina ja annab rehve sisuliselt tasuta. Igal rallil tähendab see sadade tuhandete kroonide suurust kokkuhoidu.

Pakutud tehing tundus ahvatlev, sest Pirellisid kasutav Subaru oli mullu konkurentidest kruusarajal kiirem. Ja enamik tänavusi etappe sõidetakse just kruusal. Seetõttu ennustati kruusarallide alguses Peugeot’ ja Subaru võidukäiku.

Läks teisiti. Selgus, et Michelin oli talvel koos Citroėni esipiloodi Sebastien Loebiga suurt tööd teinud ja töötanud välja uue, kõva kummiseguga rehvi – 2 BTO.

Arvutused näitavad, et keskeltläbi annab see Pirellide ees kiiruskatsel kilomeetri kohta 0,2-sekundilise eelise. Kui esimesel kahel kiiruskatsel võib Pirelli veel konkurentsivõimeline olla, siis enne tehnohooldust sõidetaval kolmandal katsel kaotasid pehmema seguga ja kulunud Pirellid kümneid sekundeid.

Sardiinia rallil läbiti kiiruskatsetel 350 kilomeetrit. Teiseks tulnud Petter Solberg kaotas kokkuvõttes Loebile ühe minuti. Spekulatiivne arvutus näitab, et võrdsete rehvide korral olnuks norralane prantslasest kümme sekundit kiirem.

Pirelli vabandab end väitega, et uute reeglite kohaselt peab rehvitootja valima rallil kasutatavad rehvid välja kaks nädalat enne võistlust. Itaallaste väitel ei osanud nad arvata, et Uus-Meremaal ja Sardiinias, kus mullu sõideti muudel aastaaegadel, tõuseb teekatte temperatuur 35 kraadini. Seetõttu soovitasid nad pehmemat kummisegu.

Tõde on, et itaallastel pole piisavalt kõva rehvisegu. Pirelli teatel loodavad nad uue segu välja töötada Akropolise ralliks.