Kui veel kuu aega tagasi pidas Asmer tiim Jaapanisse siirdumist vähe tõenäoliseks, sest loodeti jätkata Briti vormel-3 sarjas, siis tänaseks on jaapanlaste aktsiad tõusnud. “Kuigi Hitech Racingu tiimijuht David Hayle on oma tingimused mullusega võrreldes poole odavamaks lasknud, oleks Jaapani variant ikkagi soodsam.”

Mullu nõuti Asmerilt Briti vormel-3 sarjas osalemiseks üle kümne miljoni krooni suurust omafinantseeringut. Kuna eestlane tuli sarjas kokkuvõttes kõrgele neljandale kohale, saaks ta tänavu sõita mõne oma sõitmisele peale maksva Hitechi noore arvelt. “Selline see süsteem võidusõidumaailmas on,” ütles Asmer.

Jaapanlased küsivad seevastu vaid paar miljonit krooni omafinantseeringut. “Jaapani puhul hind peibutabki kõige rohkem,” ütles Asmer.

Asmer Racing Team kaalub hetkel kaht pakkumist: eestlast soovivad oma ridades näha nii mullu sarja kaksikvõiduga lõpetanud Tom’sToyota kui ka kokkuvõttes neljanda ja viienda koha saanud ThreeBond.

“Tom’s Toyota on suure tehasetoega meeskond. Nii nagu tehas investeerib palju raha vormel-1-sse, nii ei tunne ka Tom’s Toyota millestki puudust,” ütles Asmer. Lisaks eestlasele on jaapanlaste vaatluse all veel kuus-seitse Euroopa ja Ameerika pilooti.

“Jaapani vormel-3 sari on kuulus selle poolest, et sinna lähevad mujalt maailmast piloodid, kes ei leia Euroopas sõitmiseks raha,” rääkis Asmer. “Tavaliselt on sarjas sõitmas neli-viis välismaalast.”

Nii näiteks kunagi suundus tõusva päikese maale sõitma soomlane Mika Salo. Samast sarjast on hiljem vormel-1 karusselli jõudnud Ralf Schumacher ja Eddie Irvine. “Nii et tase on kõva,” lubas Asmer.

Hooaeg Jaapanis algab aprilli alguses. Meeskondade pakutav sõitjapakett sisaldab kohapealset elamist ja transporti. “Kui sinna läheme, peab Marko suure osa ajast kohapeal elama. Lennukisõidud läheksid liiga kalliks,” ütles Toivo Asmer.

Loobusid USA testidest

Paralleelselt muude projektidega plaanisid Asmerid aasta alguses testsõite USA-s, kuhu neile pakuti kohta Toyota Atlanticu järeltulijasse, sarja ChampCar Atlantic. “Kaks päeva tagasi tehti meile sealt taas pakkumine, kuid sõitjakoha hind on märksa kõrgem kui muud variandid,” põhjendas isa Asmer Ameerika sõidu ärajätmist.

Asmerile pakkus kohta GP2 sarjas itaallaste Coloni Motorsport, mis tähendanuks karjääris Briti F3 sarjaga võrreldes mitut sammu edasi. Mullu võitis sama sarja tänavusel hooajal Williams vormel-1 meeskonnas sõitev soomlane Nico Rosberg, keda eestlane vormel-3 klassis mees mehe võistluses edestas. “Kuid GP2 variant oli juba kaks korda kallim kui vormel-3 jätkamine,” põhjendas Toivo Asmer äraütlemist.